3807
Sök

Telenor i kombo med Iphone 4 = Onåbar

785 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
Är bara tvungen att kolla om det bara är fel på alla mina vänners Iphone 4:or när man kombinerar dem med Telenor?

Har denna kombination i företaget, och det har sett till att omsättningen minskat märkbart..!! Bra eller dåligt?

Hur kan Telenor börja skryta om 4G när de inte reder ut 3G?

Deras förklaring - vi håller på att bygga om masten.. Kan tro det.. Finns bara en, därav kvaliten..!! URK!

Fler som har detta bekymmer?

Its not the fart that kills, its the smell...

448 Inlägg
20 september 2011
om du tänker på telenor idag & igår så har det varit fiberledningar som inte fungerat som dem ska smile
nu i dagarna

Xzit

785 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
sedan europolitan tiden?? Oj, de får nog lägga på ett kol då... Har aldrig funkat, och blir bara sämre och sämre..
Menar tappar när på västra berga..??!?! 2 telefoner samma sak..!!!! WTF??

Muttley
20 september 2011
Ja de är sen igår och idag de började strula med Telenor, även TELE2 strulade idag. De håller på med något. Annars fungerar telenor i samhällen, de har aldrig funkat med 3g nät när man tar sig ut i skobygden.  Så ja de är dåligt att de försöker sig på 4g näten innan 3g är ordentligt

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 september 2011
Jag har en iPhone 4 med Telenor och själva operatören Telenor har jag många nöjda bekanta som använder sig utav och de (Telenor alltså) klarar sig väl i tester, jag har däremot stora problem själv med kombinationen och av en tillfällighet köpte fyra släktingar till mig samma telefon med samma operatör samtidigt och de har exakt samma problem.

Jag skyller på telefonen, antennen till iPhone 4 är idiotiskt konstruerad och tappar täckningen konstant. Detta blir inte bättre av att telefonen med många firmware hänger sig i detta läget så att endast en omstart löser problemet.

Jag har dock testat, i många lägen där min telefon visar dålig täckning har jag testat att stå kvar på exakt samma plats, sätta telefonen i flygplansläge, vänta 15sek och sedan stänga av flygplansläget. Voilá, jag har fått fullt godkänd täckning!

Tänk på det tipset, och försök även undvika att röra skarven vid det nedre vänstra hörnet vilket är själva antennen. Då funkar telefonen helt plötsligt bättre! Riktigt illa av Apple, men det var uppenbarligen inget de var beredda att åtgärda... smile
Senast redigerat av Rquired (20 september 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Muttley
20 september 2011
Rquired skrev:
Jag har en iPhone 4 med Telenor och själva operatören Telenor har jag många nöjda bekanta som använder sig utav och de (Telenor alltså) klarar sig väl i tester, jag har däremot stora problem själv med kombinationen och av en tillfällighet köpte fyra släktingar till mig samma telefon med samma operatör samtidigt och de har exakt samma problem.

Jag skyller på telefonen, antennen till iPhone 4 är idiotiskt konstruerad och tappar täckningen konstant. Detta blir inte bättre av att telefonen med många firmware hänger sig i detta läget så att endast en omstart löser problemet.

Jag har dock testat, i många lägen där min telefon visar dålig täckning har jag testat att stå kvar på exakt samma plats, sätta telefonen i flygplansläge, vänta 15sek och sedan stänga av flygplansläget. Voilá, jag har fått fullt godkänd täckning!

Tänk på det tipset, och försök även undvika att röra skarven vid det nedre vänstra hörnet vilket är själva antennen. Då funkar telefonen helt plötsligt bättre! Riktigt illa av Apple, men det var uppenbarligen inget de var beredda att åtgärda... smile

Telenor har allmänt taskigt telefonnät överlag tycker jag.
Har de på en arbetstelefon som är av en nokia utan några extra funktioner och den telefonen funkar bra. Men när man talar med någon så kommer de störningar i de flesta samtalen och man måste ringa upp igen. De har pågått ända sen de började på deras skitnät.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 september 2011
tkd_rille skrev:
Rquired skrev:

Har de på en arbetstelefon som är av en nokia utan några extra funktioner och den telefonen funkar bra. Men när man talar med någon så kommer de störningar i de flesta samtalen och man måste ringa upp igen. De har pågått ända sen de började på deras skitnät.

Jag har en äldre telefon som jag flyttar över mitt SIM-kort till när jag inte vill ha med en telefon jag behöver vara rädd om, exempelvis sommartid i båten, och då upplever jag Telenor som utmärkt trots att jag kommer från Telia. Enda gången jag har problem med täckningen är i hemmet, där fungerande å andra sidan Telia inte överhuvudtaget så jag är glad i all täckning jag kan få!

Men det varierar säkert beroende på vart man jag bor, jag har mest prövat i Halmstad och Göteborg samt där mellan där jag befinner mig mycket!

Muttley
20 september 2011
Rquired skrev:
tkd_rille skrev:
Rquired skrev:

Jag har en äldre telefon som jag flyttar över mitt SIM-kort till när jag inte vill ha med en telefon jag behöver vara rädd om, exempelvis sommartid i båten, och då upplever jag Telenor som utmärkt trots att jag kommer från Telia. Enda gången jag har problem med täckningen är i hemmet, där fungerande å andra sidan Telia inte överhuvudtaget så jag är glad i all täckning jag kan få!

Men det varierar säkert beroende på vart man jag bor, jag har mest prövat i Halmstad och Göteborg samt där mellan där jag befinner mig mycket!

Ja hela skåne kan de låta som om man är i ett akvarium och snackar. De är stort område nog. Rätt tråkigt om man har viktiga samtal på gång.

785 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
Problemet de har är att de inte klarar av att leverera 3G.
Går man över på GPRS funkar det ofta bättre, därav funkar äldre telefoner bättre med 3G.

Ang att göra ny sökning via att gå över till flygplansläge, hur ofta ska man behöva kolla telefonen och "nolla" den per dag för att garantera funktion?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 september 2011
Fredde_Vette skrev:
Problemet de har är att de inte klarar av att leverera 3G.
Går man över på GPRS funkar det ofta bättre, därav funkar äldre telefoner bättre med 3G.

Ang att göra ny sökning via att gå över till flygplansläge, hur ofta ska man behöva kolla telefonen och "nolla" den per dag för att garantera funktion?

Menar du det jag skrev? Det gör jag när jag märket att telefonen fastnat på "ingen service" eller har ovanligt dålig eller låg täckning, till exempel enbart GPRS och någon stapel mitt i Göteborg där jag vanligtvis har full 3G-täckning. Det händer mig ibland. smile

1 582 Inlägg
20 september 2011
Telenor's täckning är värdelös om man inte bor i storstan. Angående 4G nätet så bygger dom ut det med Tele2 vilket planeras bli klart runt 2013 på dom flesta ställen i Sverige smile

Sök