2091
Sök

Skoda Octavia som dör vid start??

31 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Tjenare

Har en skoda octavia 00 a som bara startar och sen dör direkt.
Hände i tisdags på morgonen ja skulle till jobbet. Kommer ut och låser upp den med nyckel sätter mig i och startar och den går upp sen dör den direkt. gjorde de 5 gånger till samma fel.

Någon som har varit med om detta fenomen.
Tack på förhand

2fast4you
371 Inlägg
3 februari 2011
har du reservnyckel till den? i så fall prova o se om det händer samma sak. låter lite som att den inte känner igen nyckel o att startspärren går i

haru kört fast eller

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 februari 2011
impresst skrev:
har du reservnyckel till den? i så fall prova o se om det händer samma sak. låter lite som att den inte känner igen nyckel o att startspärren går i

Precis, låter som ett startspärrsrelaterat fel smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

31 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Jag har reservnyckel men inte med c lås i nyckeln.. Utan en vanlig standard
Vad gör man åt de då? Har de med stöldskyddet att göra kanske?

31 Inlägg
3 februari 2011
Trådstartare
Ja ska testa med att byta batteri i nyckeln i morgon och se om de hjälper kan ju kanske vara svag signal från nyckeln..
Tack grabbar för svaren så långt hehe

20 Inlägg
4 februari 2011
Min sambo hade samma problem med sin -99. Verkstaden sa att nyckeln kunde ha tappat kodningen..
Men va icke detta,utan det var glapp i något kretskortet i instrumentpanelen. Blev bara te å byta, kan säga att det blev LITE dyrare än att fixa till nyckelen.... Detta e ju säkert inget vanligt fel, men tänkte ändå tala om det.
Ha de gött..

31 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Ja tror jag har hittat felet.. Man är tvungen att vänta lite innan man sätter den i startläget. så nyckeln slocknar på intrument panelen

16 Inlägg
21 september 2011
Benz190 skrev:
Ja tror jag har hittat felet.. Man är tvungen att vänta lite innan man sätter den i startläget. så nyckeln slocknar på intrument panelen

Frugan ringde i morse och hade nog detta problemet. Ska vidarebefordra detta till henne.

Sök