3624
Sök

Cheva impala feltänder

jägaren
108 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
#1
Tjenare.
Ja har en cheva impala 66 med en liten 283 under huven.
Kan ta de lite snabbt från början så ni vet hur de startade.
Min förgasare började krångla så först tänkte ja renovera den, de var en gammal 2 ports holly men så köpte ja en ny ist och då blev de en 4 ports Edelbrock.
Bytte förgasare, insug, bränsleslangar, tändkablar och stift plus alla tillhörande packningar såklart.
När jag väl var klar med allt o skulle starta bilen ville den inte, den är på väg att starta men det är något fel som att den baktänder.
Kollade så att kablarna satt där som skulle och de var ok, plockade bort 1 ans stift o satte in den i tändhatten för att se om de kom någon gnista vid start och de gjorde de.

Nu behöver ja hjälp med tips på vad de kan vara som krånglar, måste ja ändra på brytarna för att få bilen att gå normalt?
Alla tips godtages för jag vill verkligen få igång den innan ja ställer in den för vintern.

MVH/ Rickard

Gör Som Ford - Köp Volvo

Racebo
420 Inlägg
26 september 2011
#2
kollat om gnistan har hoppat imellan kablarna?

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

jägaren
108 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
#3
Hur menar du då?

Gör Som Ford - Köp Volvo

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
27 september 2011
#4
Kolla så att du verkligen är tvärsäker på tändföljden, låter som det.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Racebo
420 Inlägg
27 september 2011
#5
jag menar att i fördelaren så kan gnistan hoppa runt, elr att en/flera kablar är dåliga så kommer gnistan imellan och gör så att bägge stiftena "tänds".

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

jägaren
108 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
#6
jaha var de så du menade.
Då är ju frågan, hur ska man få gnistan att sluta hoppa runt och gå rätt direkt.
Har haft tanken på att köpa mig en helt ny fördelare men de blir nog inte mycket bättre då de inte ska vara den det är fel på, gick bra innan jag började renovera.

Kablarna kan de omöjligt vara då dom är helt nya och kollade igenom direkt när ja fick hem dom så att allt  såg bra ut.

Gör Som Ford - Köp Volvo

Racebo
420 Inlägg
28 september 2011
#7
kolla först i fördelaren om det är typ som svarta spår, äre de så går det att ta en skotteduk och ta putsa bort det så mkt som det går.
funkar inte de ja då brukar det bli en ny.

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

jägaren
108 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
#8
Du menar i locket?
Beställde ett nytt fördelarlock som ska komma i veckan men tror ändå de inte är något fel på den nuvarande.

Gör Som Ford - Köp Volvo

Racebo
420 Inlägg
28 september 2011
#9
har du kollat?
kolla först, köp sen.
blir billigare i längden så tongue

Kolla in mitt 855:a projekt som ska bli till en V70 och släng gärna en komentar:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260405
Kolla även in mitt andra projekt där jag håller på med en 960 som ska få sig en T5:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3562952

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
28 september 2011
#10
Kolla tändföljden igen, låter absolut som om den är fel.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab


Sök