2132
Sök

Tändföljd på mercedes 4cyl 2,0

385 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
tjena.... sur mb ägare här...
sitter markering på fördelare ska den sitta innåt motor eller utåt eller spelar det roll?
rotor går ju medsols och cyl 1 är närmast torpedvägg? men vilken är nr 1 på fördelaren är det närmast fläkten eller är det före eller efter markering på fördelarlock? spelar i vilket fall ingen roll hur fan jag vänder och vrider påt och försöker sätta det logiskt men funkar inte ändå så VILKET är igentligen tändföljden och vart börjar man på fördelaren?mad galen och behöver min bil!!!!!!! snälla hjälp skulle va guld värt.... vad missar jag?!?!?!!

börn i varje hörn är fett rätt;)

2 230 Inlägg
28 september 2011
tandföljd bör ska vara om inte mercedes är ett undatag vara 1342.
vilken som är 1 vet jag dock inte, men skulle toppa på den längs fram.

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 september 2011
1 är fanimej alltid längst fram!? Så har det iaf varit på alla bilar jag petat på.
Dessutom är den ju tysk och tyskarna brukar ofta skriva tändföljden på ventilkåpan, så är det iaf på gamla MB-dieslar &  BMW med M10/20/30.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
30 september 2011
RD_87 skrev:
1 är fanimej alltid längst fram!? Så har det iaf varit på alla bilar jag petat på.
Dessutom är den ju tysk och tyskarna brukar ofta skriva tändföljden på ventilkåpan, så är det iaf på gamla MB-dieslar &  BMW med M10/20/30.

På många franska bilar så är 1:an mot svänghjulet.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
30 september 2011
g-man skrev:
RD_87 skrev:

På många franska bilar så är 1:an mot svänghjulet.

Fransmännen har väl inte gjort några bilar? tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 410 Inlägg
30 september 2011
Vilken års?

385 Inlägg
30 september 2011
Trådstartare
en 88 med sprut smile 122 pollar

385 Inlägg
30 september 2011
Trådstartare
och på kåpan står det 1an längst in sen 3-4-2

225 Inlägg
30 september 2011
1an är fram mot kylaren, sen kan du nog se en markering på kanten på fördelaren om du lyfter av locket.
alltså ett streck som rotorn pekar på när motorn är nollad....där på fördelarlocket ska 1ans tändkabel sitta.

nä fransmännen ha aldrig gjort nåt som borde kallas bilar;)

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

385 Inlägg
30 september 2011
Trådstartare
tack som faen smile) försökte hitta men nae men det ornade sig! hehe

håller med fansmänn vet inte va bygga bil är, fråga vilken mek som hellst så får du svaret att dom har fix ideer som inte liknar någontiong och man borde skrota allihop wink

Sök