1363
Sök

Cheva s10 92 får ingen gnista lr bränsle

30 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
hej har en s10 som jag skulle göra iordning inför vintern, den hade stått i några månader o starta med en gång, när den skulle till mitt garage:D o den gick hur bra som hellst:)
men när jag skulle starta den ungefär en vecka efter flytten händer inget mer än att den går runt på starten? har kollat soppan o gnistan o får inget av dem? den har funkat klockrent de senaste 4 åren så tycker det e skumt?
någon som har lite tips o varit ute för samma sak?
tacksam för alla förslag..
mvh simon

sa jag föresten att jag e stöpt i flöt?

440 Inlägg
1 oktober 2011
Hej,

Hur har du kollat så att den inte får någon gnista eller bränsle?

Kolla så att den får gnista: Skruva bort ett stift och plugga in i tändkabeln, därefter håller du det mot motorn och försöker starta (två personer behövs alltså).

Kolla så att den får bränsle: Spraya stargas i insuget och försök starta samtidigt, hostar bilen igång så vet du att den inte får någon soppa.

Men nu antar jag att du har gjort ovanstående(?)

Låter för övrigt som om det är någon dålig säkring? Har du kollat dem?

Kan ju vara tändmodulen bakom tändningslåset, går inte den till massa kablar som styr både tändning och bränsle? Kan ju vara en trolig lösning eftersom startmotorn ändå kan fungera om den är defekt på just "det stället".
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

30 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
japp har kollat gnista o bränsle på följande sätt:P och kollat över säkringarna, o inga konstigheter där
funderar på var sitter tändmodulen exakt o finns det något sätt att mäta upp den för att se om den e trasig? har funderat lite på om det kan vara någon form av tändlägesgivare som lagt av? för dem sitter väll i fördelaren på dessa bilar med den stora sexan?

plus att jag har försökt att gå in med datorn i bilen men kommer inte in i via obd uttaget?

sa jag föresten att jag e stöpt i flöt?

9 Inlägg
2 oktober 2011
Tja det kan vara att du har en bränslepump som har hängt sej sen kan du kolla med andra stift för dom kan vara dåliga på grund av fukt

Sök