Vad göra: Har blivit blåst på pengar av en här på garaget.org

Aatos
22 september 2011 · 291 Inlägg

Hejsan!
Skall försöka göra en lång historia kort nu. Köpte i somrast en XC grill till en v70 av en här på garaget (annonsen hade han på blocket också). Kom överens om att jag skulle betala in till hans konto, betalade in 850kr, bor själv i finland så det blev ca 120€ allt som allt. Okej, hitills har allt gått bra. tog länge innan jag hörde nåt från posten, men fick efter ca 4 veckor ett sms att grillen var i haparanda ca 800km hemifrån, ringde dit och dom sa att avsändaren måste ordna detta. Sagt o gjort skickade jag åt säljaren att han måste ringa dit, annars får jag inte grillen. Eftersom det var 200kr efterkrav på paketet kunde det inte skickas över gränsen. Men nu började problemen komma, han sa han försökt ringt dit men dom svarade inte, det är skit prat för åt mej svarade dom direkt.
Nåjaa, väntade att han skulle fixa detta men inget hände. Han slutade även svara på mina e-mail, dock fick jag tag i honom här på garaget.
Jag väntade och väntade på paketet, men efter några veckor skickade bussgods tillbaka paketet till avsändaren eftersom ingen har hämtat ut det, vet detta eftersom man kan följa paketet på bussgods.se.
diskuterade o började bli irriterad på detta, så han sa han skickar en till grill åt mej, han sa han hade skickat den för kanske ca 3-4veckor sedan, ja fråga direkt efter försändelsenummret men han sa han slängde det eftersom han aldrig sparar kvitton, SMART säger jag. Och då har jag tjatat från början att han skall ge ett följenummer el försändelsenummer.
Men nu påstår han jag har fått 2st grillar, förstår inte hur eftersom dom skickade tillbaka den ena i retur till honom och den andra grillen som knappast har blivit äns skickad så har jag heller inte sett nånting av.

Det är ca 3-4 månader sedan allt detta började. Nu undrar jag vad jag skall göra?? Jag vill ju ha det jag har betalat för eller pengarna tillbaka, för nån  grill har jag inte sett skymten av.

Kan tillägga han uppgav fel namn åt mej från första början också. I emailet hette han Jonas ****** men på bussgods.se var avsändaren nån helt annan. Han är förövrigt från Malmö.

Blev långt inlägg men hoppas ni förstår.

Germax
23 september 2011 · 12 086 Inlägg

Gråt en skvätt

Merclone Leg. Spådam
24 september 2011 · 816 Inlägg

JapMax skrev:
Gråt en skvätt

Vad cool du är, och dessutom en förträfflig hjälp...

Jag vet inte vad man kan göra åt saken, men prova att googla om regler kring privathandel över nätet. Bör finnas någon myndighetssida med info om var man ska vända sig.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Slaylix tratt
24 september 2011 · 353 Inlägg

Ska ändå ut i malmö ikväll, blir alltid modig efter ett par öl, ge mig hans adress så ska jag ordna fram din grill till dig! Som tack för hjälpen skickar du koskenkorva nordic berries till mig!

Förövrigt känns det som något bedrägeri, fan polisanmäl honom.

Aatos
24 september 2011 · 291 Inlägg

blir dyr grill om jag även skall skicka en koskenkorva åt dej, tänk vad frakten bara kostar.. big_smile heh

Har polisanmält honom, men fick brev hem från skåne polisen, att dom inte kan göra nånting. som vanligt med svenska polisen.

Om han inte bevisar han har skickat en ny grill åt mej, eller om jag inte får den imon en vecka. Så hänger jag ut honom här. Har varnat honom redan för det.

Det är ju inte några stora summor vi pratar om ändå, men pengar som pengar tycker jag. Har man betalat för nånting skall man även få det.

Aatos
2 oktober 2011 · 291 Inlägg

Nåjaa, nu har dendär jävla idioten slutat svara på mina meddelanden också..

Hamilton
2 oktober 2011 · 8 865 Inlägg

Eftersom du har namnet på säljaren så kan du ta det här utan för forumet.

Låser tråden.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang