Sälja sommarbil på hösten?

thelaughingmadman
6 oktober 2011 · 711 Inlägg

Deception skrev:
Fast i ditt fall kan det väl bero en del på soppapriset och liknande?

Det värsta är ju att de flesta åker runt med förbrukning i sin Volvo eller Ford på 1.2 liter milen. Jag åker med 1.4 liter milen - men då är det ju något mer bil än en vanlig svenssonbil. Ska man dessutom tjafsa om decilitrar hit och dit så ska man åka diesel.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Eddy Galen, inte dum.
6 oktober 2011 · 1 324 Inlägg

Jag har haft min evo till salu i över en månad nu för vrakpris. Fortfarande folk som vill pruta och ha sig. Det är trots allt en bil som går på vintern med. Vill dock få den såld snarast eftersom jag vill börja på nytt projekt.

Senast redigerat av Eddy (6 oktober 2011)

Masquerade Aldrig nöjd
6 oktober 2011 · 804 Inlägg

von_blad skrev:
Någon som har erfarenheter av att sälja sommarbil på hösten?

Brukar det vara väldigt dåligt intresse?

Känns som att jag får vänta till våren. Hade velat köpa en golf diesel, så det hade ju varit gott att få sålt nu.

Du kan sälja bilen mitt i vintern om du vill det, det finns alltid en köpare. Lägg ut bilen för det pris du vill ha, antingen blir den såld eller så får du vänta till våren. Jag misstänker att en eventuell köpare kan tro att h*n gör ett klipp genom att köpa en sommarbil under hösten, annars är det bara att skriva "höstpris" och lägga priset några tusenlappar under billigaste konkurrenten.

Personligen ser jag för övrigt inte din bil som en sommarbil och hade jag haft pengarna och varit ute efter en Mustang-cab så hade jag köpt en nu och kört i vinter. Det finns som sagt alltid en köpare.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang