Köpråd Honda crx vtec

Anton_m
27 september 2011 · 43 Inlägg

Hej!

Ska eventuellt köpa en Honda crx vtec. Några speciella fel man ska kolla efter?

Att vtecen funkar?
Rost?

Eisenhut
27 september 2011 · 1 827 Inlägg

Med flera miljoner VTEC motorer sålda finns det inte ett enda känt VTEC haveri. Så den behöver du inte oroa dig för. Går inte VTEC i har du en trasig solenoid (sjukt ovanligt) eller dåligt med olja.

Rosten däremot är nog precis tvärtom... Du hittar ingen rostfri, kika dock på om den är duglig öht eller om den är skrot. Annat är det vanliga på bila som gått hårt i 20 år. spindelleder, dåliga drivknutar osv.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Anton_m
27 september 2011 · 43 Inlägg

Eisenhut skrev:
Med flera miljoner VTEC motorer sålda finns det inte ett enda känt VTEC haveri. Så den behöver du inte oroa dig för. Går inte VTEC i har du en trasig solenoid (sjukt ovanligt) eller dåligt med olja.

Rosten däremot är nog precis tvärtom... Du hittar ingen rostfri, kika dock på om den är duglig öht eller om den är skrot. Annat är det vanliga på bila som gått hårt i 20 år. spindelleder, dåliga drivknutar osv.

Okej, låter ju bra det iaf med VTECen tongue

Rost vet jag om jo, är väl så me de flesta äldre bilar hmm

Hur är bilen annars då, rolig att köra? Kommer bli min förstabil.

Eisenhut
27 september 2011 · 1 827 Inlägg

Förstabil? Du kommer garanterat inte bli besviken. Dom absolut bästa modsen i början är luftfilter, avgas samt några styvare dämpare, sen kommer du itne vilja göra något annat än att köra bil. wink

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Ejan
27 september 2011 · 648 Inlägg

Detta går väl för alla äldre bilar men speciellt på en "ungdoms" bil som CRX VTEC,, dra ur motorn rejält och känn så växlarna går i som dom ska, inte ovanligt på dessa att synkringarna är dåliga och då blir det ett mindre trevligt skrap.

rost finns speciellt bakskärmar takluckan och under sidkjolarna

Sen är det bara att kika det Eisenhut skrev.



Väldigt rolig bil som fortfarande hänger på dom flesta nya bilar i GTI segmentet, ett säkert köp när det kommer till tillförlitlighet.

Masquerade Aldrig nöjd
27 september 2011 · 804 Inlägg

Eisenhut skrev:
Med flera miljoner VTEC motorer sålda finns det inte ett enda känt VTEC haveri.

Det gör sig bra med en källa vid ett sådant påstående.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Anton_m
27 september 2011 · 43 Inlägg

Låter ju bra smile får hoppas det blir nånting av detta i veckan smile

Eisenhut
1 oktober 2011 · 1 827 Inlägg

Masquerade skrev:

Eisenhut skrev:
Med flera miljoner VTEC motorer sålda finns det inte ett enda känt VTEC haveri.

Det gör sig bra med en källa vid ett sådant påstående.

http://www.youtube.com/watch?v=MMoA4BQO … r_embedded

Jag påstår inte att Clarkson alltid talar sanning men det är inte bara därifrån jag hört det så det är ju inte helt gripet ur luften...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Masquerade Aldrig nöjd
1 oktober 2011 · 804 Inlägg

Eisenhut skrev:

Masquerade skrev:

Eisenhut skrev:
Med flera miljoner VTEC motorer sålda finns det inte ett enda känt VTEC haveri.

Det gör sig bra med en källa vid ett sådant påstående.

http://www.youtube.com/watch?v=MMoA4BQO … r_embedded

Jag påstår inte att Clarkson alltid talar sanning men det är inte bara därifrån jag hört det så det är ju inte helt gripet ur luften...

Finns det ingen konkret och mer trovärdig källa än det där så skulle jag vara försiktig med att använda påståendet i en tråd som denna. Om inte annat för att den tekniskt mer kompetenta James May dementerade påståendet bara minuter senare i samma avsnitt.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Anton_m
6 oktober 2011 · 43 Inlägg

Liten uppdatering bara, blev ett köp smile

Vilot
6 oktober 2011 · 495 Inlägg
CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Anton_m
6 oktober 2011 · 43 Inlägg

Tack smile Det är denna http://www.blocket.se/stockholm/Honda_C … 11&w=1

Ska importeras till Finland före jag själv får se den sad Min gudfar bor i Stockholm så han kollade och köpte den åt mig i Sverige smile

Senast redigerat av Anton_m (6 oktober 2011)

Vilot
6 oktober 2011 · 495 Inlägg

Hellt rætt motor val! Fixa till rosten, fjædrar o se till så oljan ær rætt!

http://www.opieoils.co.uk/ bæsta pris på olja samt billig frakt!

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Anton_m
6 oktober 2011 · 43 Inlägg

Vilot skrev:
Hellt rætt motor val! Fixa till rosten, fjædrar o se till så oljan ær rætt!

http://www.opieoils.co.uk/ bæsta pris på olja samt billig frakt!

Fanns inte en enda crx vtec på en finsk bilsida så Sverige var ett måste big_smile Klart man ska ha vtec wink
Japp såfort den kommer till finland ska oljan bytas och fjädrarna samt drivknuten ses över. Rosten vet jag inte, måste se hur jag gör med den, vill såklart få den fixad på ett bra sätt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang