4672
Sök

AKUT hjälp med Kemppi svets som la av!!!

110 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Hej  de är så att ajg har en kemppi 280A mig svets som jag skulle  svetsa min bakaxel med, den har funkat  utan problem  tills nu när ajg monterat av hela bakaxlen på bilen o ska svetsa ... de  händer ingenting. så lite taskigt  läge har ingen bil nu.

men iaf slangpaketet är helt, de går att  tvångsköra trådmatningen och de går  tvångsköra svetsströmmen. ( så man får  ström i tråden)  men när man trycken på  handtaget händer d ingenting helt  dött  . den har bara stått  över sommaren nu...

va kan de va för fel ? har kollat i den tänkte att nån mus hade tuggat på nån sladd kaske men de ser helt ut alltihop,

Fättan ska va som förgasarn, sketen o dann.

Roboo
11 september 2011
Tjena!

Jag har en Kempomat 180A som det är ett liknande fel på. Det händer ingenting när man trycker på avtryckaren.

Så jag började felsöka och kom fram till att relät som sköter tillslaget av ström inte fick någon startström.

Har inte orkat kolla det mer men just nu har jag en liten träpinne intryckt i relät så den matar ström hela tiden. Och då började trådmatningen fungera på avtryckarknappen. Tänkte fixa det i början men nu har jag vant mig med att det alltid är ström på tråden så jag vet inte när jag ska orka ta tag i det.

Men kommer det in mer folk som har tips på vad det kan vara så tas de tacksamt emot:)

110 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
de va kretskortet som va kass på min big_smile

Roboo
12 oktober 2011
sveepa skrev:
de va kretskortet som va kass på min big_smile

Okej. Jo jag funderar på om det är samma fel med den jag har. Vad kostade det att byta kretskort?

110 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
kostade en 2800 för kortet och 400  för jobbet typ big_smile

Sök