19 oktober 2011
Trådstartare
Hej,
jag hoppas att några av er där ute har lust att ta er tiden och hjälpa mig. Jag kommer att behöva sälja min bil eftersom det är alldeles för mycket att åtgärda på den (som jag inte kan) för att det ska vara försvarbart att behålla den.
Hade den på en märkesverkstad idag som skulle kolla en grej men innan de ens hade börjat titta på det hade de hittat saker att åtgärda för 24 500, så då blev det ganska enkelt att ta beslutet att göra sig av med den redan nu och inte "sen" som jag hoppades på.
Killen sa att om man är hemmafixare är det relativt enkla grejer att åtgärda och tyckte gott jag skulle sätta ut den på Blocket typ istället för att direkt skrota den som jag trodde var alternativet.
Så här kommer ni in i bilden, vad tror ni jag kan begära för min bil trogne följeslagare, så att jag inte lägger mig på 5 000.-när jag kanske skulle kunna få 25 000.- allt ska ju in i nästa bil så att säga. Så här okunnig är jag alltså men hoppas att någon av er kloka kan ge mig lite av en verklighetsbild så att jag inte blir helt lurad.
Bilen är en Peugeot 307 XS 2,0 3 halvkombi årsmodell 2002 utvändigt fin och rostfri invändigt välskött.
Felet jag lämnade in den för:
- ABS lampan lyser efter ett tag sedan ett par veckor tillbaka och ABS-funktionen slås då ut-inget han tittade vidare på alltså
Felen han hittade var:
- rost på bakbromsar och en anliggande
- rost på höger bak stötdämpare
- generatorsrem börjar gå sönder och bör bytas
- läckage vattenpump
- spricka i oljetråg
- avgasläck från mellandämp i klamman
Den har gått ganska långt mätarställning 177539 dvs drygt 17 750 betyder väl det?
Vad tror ni att någon skulle kunna tänkas betala för den här?
Tacksam för alla kloka råd och tips
är
Ullis