2745
Sök

Kabel blir kladdig av ingeting?

Meldem
4 137 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
Onödig tråd kanske men...

Har en ipod touch med original hörlurar till den. Och med hörlurar menar jag dom vita "öronsnäckorna"
Och kablarna till hörlurarna blev kladdiga, riktigt kladdig en dag. Så jag tog diskmedel och gjorde rent dom.
Några dagar efter igen blev dom lika kladdiga.. Gjorde rent igen. 2-3 dagar efter det, blev dom kladdiga igen... Så jag gjorde rent dom igen precis nyss.. 
Vad f*n kan detta vara? Nån som har haft samma problem?  :S

Kladdet blir typ som att man spillt cola.. :S
Senast redigerat av TouchOfRed (19 oktober 2011)

12 086 Inlägg
19 oktober 2011
Det är din hjärna som rinner ut är min slutsats.

Meldem
4 137 Inlägg
19 oktober 2011
Trådstartare
JapMax skrev:
Det är din hjärna som rinner ut är min slutsats.

Det enda du bevisar är att du är otroligt omogen och torr..

8 905 Inlägg
19 oktober 2011
Vill du ha tråden kvar så redigera rubriken enligt anvisningarna.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

412 Inlägg
19 oktober 2011
Använde mina när jag jobbade förr (enda de där värdelösa lurarna duger till) och det blev typ lika på min sladd också, något typ svart/grått klister på sladden.

Släng dom och köp ett par Koss in-ear lurar istället så får du bättre ljud. smile

135
├┼┼
24 R

Muttley
19 oktober 2011
Blir kabeln varm?  Är inte materialet rätt mjukt ?

272 Inlägg
19 oktober 2011
Vissa plaster åldras så att säga inte med värdighet. Har de blivit utsatta för exempelvis värme eller UV-ljus kan det bli så med billigare grejjer.

Meldem
4 137 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
KennethL skrev:
Använde mina när jag jobbade förr (enda de där värdelösa lurarna duger till) och det blev typ lika på min sladd också, något typ svart/grått klister på sladden.

Släng dom och köp ett par Koss in-ear lurar istället så får du bättre ljud. smile

Jo jag har också haft dom på praktiken tongue
Njaa in koss, funderar på Dre Beats, men dom är sjukt dyra..

Meldem
4 137 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
tkd_rille skrev:
Blir kabeln varm?  Är inte materialet rätt mjukt ?

Varm vet jag inte, men materialet är mycket mjukt ja smile

Meldem
4 137 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Trekmeister skrev:
Vissa plaster åldras så att säga inte med värdighet. Har de blivit utsatta för exempelvis värme eller UV-ljus kan det bli så med billigare grejjer.

Hah :p
Vet inte om Apples hörlurar är billiga? smile

511 Inlägg
20 oktober 2011
det enda som mina har lyckats bli är otroligt smutsiga, nästan brun/svarta.Men om man skrapar på dem med nått så får de sin vita färg tillbacka, men något klibb har ja aldrig märkt

?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
20 oktober 2011
TouchOfRed skrev:

Fundera på varför dom är så dyra..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Meldem
4 137 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
nonno skrev:
det enda som mina har lyckats bli är otroligt smutsiga, nästan brun/svarta.Men om man skrapar på dem med nått så får de sin vita färg tillbacka, men något klibb har ja aldrig märkt

Haha, mina är både svarta och kladdiga..

Meldem
4 137 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
Tokken skrev:
TouchOfRed skrev:

Fundera på varför dom är så dyra..

Antar att det är för dom är så sjukt dåliga, enda man betalar är för märket..

Seg bôvel
322 Inlägg
20 oktober 2011
Samma fenomen som med de där stolparna på stadsbussarna, som man ska hålla sig i för att inte flyga åt fanders när chauffören gasar/bromsar/driftar. Samma fenomen här, hela stolpen är glatt och händerna likaså efter att ha vidrört stolparna.
Helt seriöst, är det någon nisse på verkstaden som står och oljar in stolparna för att det ska bli obehagligt att ta på? Skulle inte förvåna mig...

Meldem
4 137 Inlägg
20 oktober 2011
Trådstartare
DuelBall skrev:
Samma fenomen som med de där stolparna på stadsbussarna, som man ska hålla sig i för att inte flyga åt fanders när chauffören gasar/bromsar/driftar. Samma fenomen här, hela stolpen är glatt och händerna likaså efter att ha vidrört stolparna.
Helt seriöst, är det någon nisse på verkstaden som står och oljar in stolparna för att det ska bli obehagligt att ta på? Skulle inte förvåna mig...

Haha !

Sök