6264
Sök

Säljs det inga begagnade sommardäck på hösten/vintern???

Trummis
404 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare
Tjenare. Är på span efter nya sommardäck till min 528. Dock så behövs det ju som sagt inte innan nästa sommar, men jag har ändå kollat lite på Blocket.se om man kan göra något kap. Men det säljs ju för fan inte ett enda sommardäck. Dock är ju detta rätt logiskt, då det börjar bli vintertid, men ändå.
Går det bara att hitta begagnade sommardäck på våren/sommaren?

5 198 Inlägg
21 oktober 2011
Naikon skrev:
Tjenare. Är på span efter nya sommardäck till min 528. Dock så behövs det ju som sagt inte innan nästa sommar, men jag har ändå kollat lite på Blocket.se om man kan göra något kap. Men det säljs ju för fan inte ett enda sommardäck. Dock är ju detta rätt logiskt, då det börjar bli vintertid, men ändå.
Går det bara att hitta begagnade sommardäck på våren/sommaren?

japp,, går nog att hitta på både blocket och hos gummigubben.

huh?
10 427 Inlägg
21 oktober 2011
Jag säljer en hjuluppsättning med sommardäck just nu, dock är dom ganska slut wink

2008 fyndade jag två st nya sommardäck från en privatperson för kanske 50% av nypriset, i oktober om jag ej minns fel.

Så nog finns det folk som sätter ut sommarhjul på annons. Ett tips är att kika på Powerbörsen på http://www.autopower.se/ med jämna mellanrum smile

2 924 Inlägg
21 oktober 2011
Din rubrik var ju raka motsatsen till vad du frågade om, korrigerat.
// mod peegee

~ Life is short, have FUN! ~

Trummis
404 Inlägg
21 oktober 2011
Trådstartare

Tack för tipsen.

Grejen är den att jag har sådana fälgar som i den sista annonsen du länkade, dock så dem helt slut. Alternativen är:
1. Sälja däcken+fälgarna och köpa nya fälgar+däck.
2. Behålla fälgarna, men att sätta köpa nya däck. Alltså inte köpa några fälgar.

Tror inte jag kommer få så mycket om jag säljer däcken+fälgarna. Dock så vore det ju roligt med några snygga fälgar som i den andra annonsen du länkade.

Sen är jag osäker på vilken däckstorlek som passar. Just nu är det  225/60R15 96W som står på registreringsbeviset. Vet inte vilken tum det är på hjulen. Skulle det passa med 235 eller 215 också?

Sök