Sökes: Bra systemkamera under 6000:-

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
22 september 2011 · 1 632 Inlägg

ÄR inte specciellt insatt när det gäller systemkameror så vet ju inte vilka saker som ska vara bra när man läser info om kameror.

Söker en bra systemkamera för runt 5-6000,  Så kom gärna med lite förslag.
Det som ska fotas är djur bilar och lite bilder på rörelser alltså inte stillbilder.
Vad är det man ska titta efter?

Tacksam för hjälp!

trubbelturbo
22 september 2011 · 1 462 Inlägg

Kan rekommendera Canon Eos 550d/ 600d. Äger själv en 450d och är supernöjd!

Senast redigerat av trubbelturbo (22 september 2011)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
LeafBox Lat Perfektionist
22 september 2011 · 6 359 Inlägg

^Antagligen det mest prisvärda i klassen. Har haft en 400/450 och nu en 500D.
Mkt användarvänlig och det finns gott om tillbehör osv

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
MJSudden
23 september 2011 · 172 Inlägg

LuCiiifer skrev:
ÄR inte specciellt insatt när det gäller systemkameror så vet ju inte vilka saker som ska vara bra när man läser info om kameror.

Söker en bra systemkamera för runt 5-6000,  Så kom gärna med lite förslag.
Det som ska fotas är djur bilar och lite bilder på rörelser alltså inte stillbilder.
Vad är det man ska titta efter?

Tacksam för hjälp!

Canon är det märket som jag använder.
Har själv en Canon Eos 40D och en Canon Eos 7D.

För din del skulle jag rekommendera att köpa Canon Eos 60D för du kommer annars snabbt tröttna på de billigare varainterna och vill ha fler funktioner  smile
Sen är det inte i kameran som kvaliteten sitter utan i optiken...

Bimmers of Sweden CREW
vonU
25 september 2011 · 93 Inlägg

Jag säger som MJSudden, en 60D istället för dom billigare 400/500-serien.
En beggad 40D är nog mer prisvärt idag än en 550D smile

Gillar du Nikon så är jag inte rätt man att ge tips, jag kör med en 1D mk3 och har bara hållt i en Nikon en gång och jag hittade inte ens i menyerna smile

Crusty69
29 september 2011 ·

Fota bilder i rörelse? Menar du att du vill kunna filma med den? Jag är helt jättevärdelös på allt som har med foto att göra, så därför har jag en näst intill oanvänd EOS 1000D hemma sen i julas som jag kan kränga iväg rätt billigt smile Men den går nog iofs inte att filma med tror jag

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
29 september 2011 · 1 632 Inlägg

Skall inte filma men tänk att du ska fota en som springer,  blir oftast suddigt. det vill man komma ifrån.

vonU
29 september 2011 · 93 Inlägg

LuCiiifer skrev:
Skall inte filma men tänk att du ska fota en som springer,  blir oftast suddigt. det vill man komma ifrån.

Då är det kortare slutartid som gäller, spelar ingen roll om du har en 300d eller en 1d smile

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
29 september 2011 · 1 632 Inlägg

Okej, säger ju inte mig så mycket, säg vad jag ska köpa istället smile

MJSudden
29 september 2011 · 172 Inlägg

LuCiiifer skrev:
Okej, säger ju inte mig så mycket, säg vad jag ska köpa istället smile

En begagnad Canon Eos 40D är ett mkt bra prisvärt alternativ som jag skrev tidigare...

Kika in på http://www.fotosidan.se för att kanske hitta nått bra där...

Senast redigerat av MJSudden (29 september 2011)

Bimmers of Sweden CREW
JDMy00 ClubJDM.se
1 oktober 2011 · 1 608 Inlägg

Canon eos 50D. Köpte min för lite över ett år sen för 6k.

Mazda Mx-5 (1999)
silverbird
2 oktober 2011 · 666 Inlägg

det är en djungel att välja mellan alla kameror, men man ska trivas med menyer och förstå sig på de inställningar som finns, jag fastnade för nikon, först en d3100 numera en d5100, mycket nöjd med bilderna den tar, stor skillnad på färg djupet mellan 3100 och 5100, fördel med nikon öven cannon är att bildstabilisatorn sitter i kamerahuset på nikon, dvs billigare objektiv när man känner man vill ha makro eller teleskop objektiv.
men det bästa är att du själv testar att pilla på kamerorna, vilken som ligger stabilast i din hand och vilket meny system du gillar

pperkhed
20 oktober 2011 · 1 Inlägg

Jag ska sälja min systemkamera, CANON EOS 1000D! Den är jättebra. Har nästan aldrig använt den, några gånger när jag varit ute och fotat lite bara! Men den har inga som helst fel, är inte seg eller någonting. Inte för jag vet om kameror kan bli sega men min är i alla fall långt ifrån seg. Säljer den för 2000, den kostade 4000 från början. Ska köpa en iPhone för 2000 därför säljer jag den för det! wink

LuCiiifer DrivmedelsTekniker
20 oktober 2011 · 1 632 Inlägg

Okej, blir dock ingen sytemkamera just nu. Har tillägsisolerat kåken och köpt en Luftvärme pump. De överiga pengarna som är kvar går åt till 350z projektet och liiiiiiite mat....men bara lite big_smile

2002tii KOMETFOTO
22 oktober 2011 · 2 247 Inlägg

Tycker att du kan köpa en canon 400d och uppåt eller 1000d.Kostar runt 2000kr begagnat.Det brukar vara med standard zoomen 18-55.Det finns två olika 18-55 en med bildstabilisator och det heter is på Canon språk.Det är den du ska ha för den är även bättre optiskt än den utan.Dessa kamror är tillräckligt snabba och bra för dom flesta sitvationer.Dom äldre modellerna har väldigt liten skärm så det kan vara lite pilligt att se om skärpan sitter rätt (300d-350d)
Om du sen upptäcker att foto är kul så är det bara sälja den för samma peng och köpa en som har dom egenskaper som du anser att den gamla inte uppfyller.

Följ Kometfoto via fejjan http://www.facebook.com/#!/Kometfoto
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang