Har de missat att skriva in körförbudet i sitt register?

boogart
22 oktober 2011 · 29 Inlägg

Hejsan, Min son var ute igår med sin a-traktor men blev stoppad av polisen.

De satte ett körförbuds klistermärke innanför rutan och sa att han numera hade körförbud.

Nu när jag kollar på vägverket står det Fordonsstatus: I trafik (2008-07-17)

där det väll borde stå körförbud?

Och på bilprovningen.se står det

Status    Körförb.                      
I trafik    Nej   

Nu har det visserligen bara gått en dag, men kan det vara som så att polisen har missat att skriva körförbud i deras register ?

Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man kan se att den har körförbud?

Tack på förhand!

Mvh. Martin

Slaylix tratt
22 oktober 2011 · 353 Inlägg

Du har körförbud i vilket fall? Vad gör de för skillnad? Det är HELG nu och då jobbar oftast inte den administrativa delen av polisen och troligtvis måndag uppdaterar dem att de står körförbud. Och du ser att den har körförbud om du tittar på den, du har ju fått en fin klisterlapp,  där har du din bekräftelse att du har körförbud.

discokapten Kapten på disco!
22 oktober 2011 · 1 729 Inlägg

boogart skrev:
Hejsan, Min son var ute igår med sin a-traktor men blev stoppad av polisen.

De satte ett körförbuds klistermärke innanför rutan och sa att han numera hade körförbud.

Nu när jag kollar på vägverket står det Fordonsstatus: I trafik (2008-07-17)

där det väll borde stå körförbud?

Och på bilprovningen.se står det

Status    Körförb.                      
I trafik    Nej   

Nu har det visserligen bara gått en dag, men kan det vara som så att polisen har missat att skriva körförbud i deras register ?

Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man kan se att den har körförbud?

Tack på förhand!

Mvh. Martin

Spelar det någon roll?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
zshoe Kokar ris
22 oktober 2011 · 923 Inlägg

i trafik betyder bara att fordonet är påställt?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
boogart
22 oktober 2011 · 29 Inlägg

Slaylix skrev:
Du har körförbud i vilket fall? Vad gör de för skillnad? Det är HELG nu och då jobbar oftast inte den administrativa delen av polisen och troligtvis måndag uppdaterar dem att de står körförbud. Och du ser att den har körförbud om du tittar på den, du har ju fått en fin klisterlapp,  där har du din bekräftelse att du har körförbud.

Men om de hade nu hade råkat missa och skriva in det i deras register och bara satt denna klisterlapp på fönstret är det ju bara och riva bort den, om det nu skulle vara så att de gjort en miss.

Eftersom de då inte har något inskrivit om att den blivit stoppad och fått körförbud?

Lina-
22 oktober 2011 · 1 213 Inlägg

cenoxide skrev:
i trafik betyder bara att fordonet är påställt?

Precis, vilket innebär att fordonet e skattat & försäkrat. (Den rutan då kan det stå avställt om inte har fordonet i trafik.)


Vill man veta om det står körförbud då måste ringa eller skicka SMS.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 oktober 2011 · 17 586 Inlägg

boogart skrev:
Hejsan, Min son var ute igår med sin a-traktor men blev stoppad av polisen.

De satte ett körförbuds klistermärke innanför rutan och sa att han numera hade körförbud.

Nu när jag kollar på vägverket står det Fordonsstatus: I trafik (2008-07-17)

där det väll borde stå körförbud?

Och på bilprovningen.se står det

Status    Körförb.                      
I trafik    Nej   

Nu har det visserligen bara gått en dag, men kan det vara som så att polisen har missat att skriva körförbud i deras register ?

Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man kan se att den har körförbud?

Tack på förhand!

Mvh. Martin

Du har ju körförbud.

Kolla måndag efter 20.00 vad som hänt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muttley
22 oktober 2011 ·

Polisen har de i sitt register om de stoppar din son igen om han tänkte ut och leka ikväll. Vore jäkligt dumt och låta han köra då. För de verkar som du tänker göra det.
De är som flygande besiktningar de registrerar bristerna, och får du bara tillsägelse om att ordna det så nästa gång de kollar upp och se att de finns samma fel så blir de böter.

Så de kommer ska ni se.

volvoentusiasten
23 oktober 2011 · 4 005 Inlägg

1500 kr böter då det är olagligt. Så det är väl dumt! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang