P0304 betyder cylinder 4 missfire. Hur såg tändstiften ut när ni bytte dem? Var nr 4 eller nr 1 annorlunda än de andra? Anledningen att jag frågar om 1'an också är att tändsystemet på de här fungerar så att det finns tre tändmoduler där cylindrarna sitter i par och ger gnista på varje slag men den ena cylindern kommer då att vara i tändläge medan den andra håller på att trycka ut avgaserna så där gör inte gnistan någon nytta, ett sätt att göra ett billigare tändsystem än om de skulle haft 6 tändmoduler. Cylinder 4 är mitten fram, cylinder 1 är till höger (i färdriktningen) bak.
En möjligt anledning kan vara att du har dålig topplockspackning, vilket är vanligt på de här motorerna vid ungefär de här miltalen (om det är bilen i annonsen som nämns nedan), och det är vanligt att det blir just på cylinder 1. Har du märkt om den ryker vitt någon gång? Det borde gå att se med ett kompressionstest om det är så pass att den bluddrar på tomgång. Det kan gå att köra ett tag till men när man väl blåser den och inte är uppmärksam på det så kan man överhetta motorn vilket inte är bra..
Jag antar att det är du som har en annons på blocket på en 02 AWD i Eksjö med just denna felkod. Tittade på den annonsen igår kväll men jag tycker jag sett den tidigare också, har du haft den ute tidigare?