2653
Sök

Tjutande ljud (B230f)

23 Inlägg
13 oktober 2011
Trådstartare
Hallå eller, jo jag undrar om NÅGON kan ha varit me om detta att det Tjuter så in i hell när man kör.....och står still? Räcker man gasar på när man står till så tjuter det fruktansvärt mycket, när man kör tjuter det inte lika illa utan är mer som att det är något som slirar och bilen går sket trögt och helt plötsligt kan det släppa och gå bra igen och efter den sekunden så börjas det likadant? Kopplingen är bra....eller ja den Tar bra iaf och generatorn är bytt me.

Motorbalken gick ju av med så kan inte göra så mycket tills den är bytt, därför tänkte jag kolla om någon här vart med om sån här sket. Tacksam för svar! smile

23 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Nu börjar det gå framåt med bilen iaf, så snart blir det att börja testa sig fram....igen. men är det Ingen som vet vad det kan vara? smile

73 Inlägg
17 oktober 2011
Förklara lite mer ingående.. va menar du med att bilen går trögt? att det är trögt att svänga? Har du kollat så att remmarna är spända, så dom inte är "slappa" så dom slirar då tjuter det. smile

Mvh

23 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Jo när man kör så slirar det typ, svårt att förklara. Nej remmarna är det inte.

73 Inlägg
17 oktober 2011
Slirar? den slirar inte koppling då? Vattenpumpen kan tjuta när den börjar bli dålig!

Mvh

23 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Nej det tror jag inte med tanke på hur bra koppling jag har, jo jag ska byta vattenpump, hoppas man på att det är de då tongue

73 Inlägg
17 oktober 2011
Gör så, annars äre bara å återkomma wink

23 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Ajemen vettu tongue tack för hjälpen

23 Inlägg
24 oktober 2011
Trådstartare
Bytte vattenpumpen och motorbalken blev ju bytt så jag tog mig en runda och hörde inte av det ljudet alls smile tack för hjälpen!

385 Inlägg
25 oktober 2011
Alexarn skrev:
Förklara lite mer ingående.. va menar du med att bilen går trögt? att det är trögt att svänga? Har du kollat så att remmarna är spända, så dom inte är "slappa" så dom slirar då tjuter det. smile

Mvh

låter som servo remmen vore dåligt spänd wink

börn i varje hörn är fett rätt;)

Sök