Vilken teleoperatör har bäst kundservice?

Germax
30 oktober 2011 · 12 086 Inlägg

Jag ska byta telefonoperatör snart och högt prioriterat är kundservice, korta väntetider osv.

Vilken operatör har bäst? Jag har Telia nu, behöver jag säga mer..

Bmw_Bertil Ljud freak !
30 oktober 2011 · 928 Inlägg

jag har provat massor av dom men alla är lika tröga.... tongue

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
aha_100
30 oktober 2011 · 535 Inlägg

2ooSX skrev:
Går inte att använda 3, deras täckning är som telias kundservice.

Vart då?

Jag har haft tre länge och jobbar som lastbilschafför över hele Sverige och Europa. Tycker det funkar skitbra med deras teckning.

Germax
30 oktober 2011 · 12 086 Inlägg

Telia har urkass täckning på mitt jobb, både Telenor och 3 fungerar bättre där.

Jag har haft Telia i hela mitt liv med tron att de är bäst, men jag börjar ju tvivla.
Men som sagt jag måste hitta något med bättre kundservice, jag klarar inte av dom här nervsammanbrotten jag får av att sitta i telefonköer tongue

Lina-
30 oktober 2011 · 1 213 Inlägg

Telia har den bästa täckningen. Tele2 har näst bäst
Operatörer som 3 & Telenor har sämre täckning då dom bygger sina master mest där folk bor, åker man långt ut i skogen då inte alltid de funkar med dom.

Nog ingen som som har bäst kundservice, alla ligger nog på samma nivå när dömer helheten.

Haft både 3 & Telenor, skulle aldrig välja dom igen.

Senast redigerat av Lina- (31 oktober 2011)

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Slaylix tratt
30 oktober 2011 · 353 Inlägg

Vad är de för fel på Telias Kundservice, tycker den funkar utmärkt, har båda Bredband och Mobil hos de, och de få gångerna de har klyddat har de ordnat det direkt och lite telefönkö får man ju allt räkna med. Telenor suger enligt mig, Tre tycker jag är ok!

LeafBox Lat Perfektionist
30 oktober 2011 · 6 359 Inlägg

Man hör många som klagar på Telia, men jag har oxå mobil och bredband därifrån.
Aldrig krånglat, och deras support går ju att få tag i överallt. (Via telefon, mail och tom chatt! in på sena kvällar och tom på lördagar!)

Samt att dom som sagt har klart bäst täckning.

Dom kanske inte är bäst på alla punkter, men jag tror dom har högst standard iaf

Senast redigerat av LeafBox (30 oktober 2011)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
TheMPG
30 oktober 2011 · 141 Inlägg

Telia har väldigt dåliga öppettider
Telenor har öppet dygnet runt, men det spelar ingen roll om du ringer kl 5 en vardagmorgon, du kn lätt få vänta 1 timme.
Tre har inte kundtjänst dygnet runt, men dom har sin spärrservice öppen, så du får iaf prata med en människa.
Tele2 överlägset bäst på alla plan.

Pratar inte om hur bra täckning det är nu, bara kundservice.

Jag fixar din A/C, skicka PM
Muttley
31 oktober 2011 ·

Vänta till de blir lite småstormar så är tele 2 med skit. De var mitt livs mardröm att börja jobba i deras kundtjänst just då. Dock var de mest telias fel då de jävlades med tele2 och struntade i att se till att allt lirade.
Har telenor och har enbart behövt nå de en enda gång och de gick skitbra via deras onlinetjänst. Slapp sitta i telefon och kunde surfa runt på annat under tiden.
telia har väl långa köer pga gnälliga tanter som tycker de inte stämmer överens med vissa samtal. Om folk hade kunnat lära sig lite hur de fungerar hade hälften nog försvunnit från köerna.

Bebben Legitimerad besserwisser
31 oktober 2011 · 921 Inlägg

Jag har Telenor och det funkar skitbra om man går till butik eller använder Kundservice-chatten på deras webbbplats. Hur de är i telefon vet jag ej - har aldrig behövt ringa.

Sen hur Telenors täckning är råder det ju delade meningar om...

Seth
31 oktober 2011 · 3 354 Inlägg

jag är nöjd med telia's kundtjänst. de gånger man behövt använda den.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
fatb0b
31 oktober 2011 · 24 Inlägg

Bebben skrev:
Jag har Telenor och det funkar skitbra om man går till butik eller använder Kundservice-chatten på deras webbbplats. Hur de är i telefon vet jag ej - har aldrig behövt ringa.

Sen hur Telenors täckning är råder det ju delade meningar om...

24/7 Telefon support så brukar gå rätt fort när man ringer med kan jag säga
dock har jag bara haft telenor i 4 månader

Renault 5 Gte (super 5) "Fatb0b" (1988)
Germax
31 oktober 2011 · 12 086 Inlägg

Jag skickade ett mail till Telia igår, fortf inget svar = skitföretag.

Det blir ju säkerligen någon av dem större bolagen, för byta ska jag.

NMI
31 oktober 2011 · 1 045 Inlägg

har 3 och haft det sen dom kom,, hel nöjt, bäst 3g täckning,, 2g är sämre,
inga problem med kundservice, men har kanske ring max 1 gång år.

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
Mattsson_91 Självlärd
1 november 2011 · 3 083 Inlägg

Telias support är det inget fel på. Funkar kanon med deras chatt och telefonsupporten smile. Annars är tele2 helt okej

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Sushikocken Sleeper
2 november 2011 · 3 084 Inlägg

Telias täckning är ju totalt värdelös tappar ju täckningen efter e4 under sthlm funkar bättre i norrland dock.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Mattsson_91 Självlärd
2 november 2011 · 3 083 Inlägg

Sushikocken skrev:
Telias täckning är ju totalt värdelös tappar ju täckningen efter e4 under sthlm funkar bättre i norrland dock.

Jag har täckning över allt med Telia. Tillome inne på Willys där tele2 och alla andra operatörer inte har täckning

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
LoudPipes
2 november 2011 · 58 Inlägg

Jag har haft 3 och dom hadde väldigt varierande bemötandei kundtjänsten, ibland bra och ibanld dålig. Och tyvär så strula det mycket för mig när jag hadde det medan det funka bra för tjejen.
Nu har jag telia och har aldrig behövt ringa deras kundtjänst, och så har dom ju bättre täckning nästan över allt.

Vem fan behöver T5 när det finns V8?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang