Volvo 740 GL -91 Startproblem

19Tobbe91 Sluta rattsurfa
6 november 2011 · 126 Inlägg

Tjena & lite hjälp!!

Min volvo 740 (B230F) startar bara ibland sedan 2-3 veckor tillbaka nu. den får ström & när jag försökt en gång så går jag ut & vikar på tändkabeln från spolen till fördelaren sen startar den. Sj tror jag det är spolen som vill gå i pension men hade exakt samma problem i början på året så då byte jag bara tändkablarna sen har den alltid velat starta, men ikväll (för 1 timme sen) tvärdog den vid en stop-plikt, den ville inte starta så då fick jag gå ut & röra på kabeln sedan starta den

byte tändstift för 1,5 vecka sen.

har en ny tändmodul liggandes. men den som sitter i just nu hittar jag inte... har rotat jämte luftburken & vid boxen men inte hittat den.

inte så erfaren... men som sagt tror jag att spolen behöver bytas. vad tror ni?? & nån som vet vart tändmodulen kan sitta?

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Holmberg_90
7 november 2011 · 90 Inlägg

tändmodulen sitter inbyggd i tändspolen på din bil smile

19Tobbe91 Sluta rattsurfa
7 november 2011 · 126 Inlägg

_stream_ skrev:
tändmodulen sitter inbyggd i tändspolen på din bil smile

Vart sitter den? letat lite i motorrummet men hittar inget liknande som modulen jag har liggandes. den ska ju vara till B230F

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Holmberg_90
8 november 2011 · 90 Inlägg

du har ju 91an och då har du regina/rex system tändspolen är anorlunda på de systemet. den modul du fårr är antagligen till nått av dom andra systemen som brukar sitta vid luftburken. ska du byta tändmodul måste du byta tändspolen på ditt system :p. vet inte om de e felet men skadar ju inte att testa att byta "map-sensorn" som sitter vid högerfjäderben sett framifrån bilen smile

19Tobbe91 Sluta rattsurfa
8 november 2011 · 126 Inlägg

_stream_ skrev:
du har ju 91an och då har du regina/rex system tändspolen är anorlunda på de systemet. den modul du fårr är antagligen till nått av dom andra systemen som brukar sitta vid luftburken. ska du byta tändmodul måste du byta tändspolen på ditt system :p. vet inte om de e felet men skadar ju inte att testa att byta "map-sensorn" som sitter vid högerfjäderben sett framifrån bilen smile

Tackar får prova mig fram smile

Titta på vägen istället för telefonen när du sitter bakom ratten. Liv står på spel
Volvo V70 D4 "Summum" (2015)
Saab 9-3 1.8t BioPower "Linear" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang