3437
Sök

Volvo 850 stannade, startade inte igen

46 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
Hej!

Har en volvo 855 glt -95 som jag inte har haft några problem med förr, men igår när jag behövde bilen så startade den inte först, drog inte ens runt, troligtvis startspärren (pluppen som ska in i hålet) som kärvade, efter kanske en timme funkade det och jag fick igång bilen. Då jag fick igång den åkte jag till butiken och lämnade igång bilen medans polaren sprang in ifall om den inte skulle startat igen, efter att den stått en stund på tomgång så bara stannade den mittiallt. Provade då starta igen och den drog runt men den vägrade starta, drog ur nyckeln och satte i den igen och då drog den inte runt alls, startspärren igen? Väntade ca 15minuter och då fick jag den att dra runt igen men likadant då den ville inte starta, vevade en stund på startmotorn och pumpade på gasen och då gick den igång och funkade normalt påväg hem.

Så nu undrar jag varför den stannade och blev sådär svårstartad? Att det inte drog runt var ju antagligen startspärren som lämnat på. Ska koppla ur startspärren nu någon dag men finns det risk att den stannar sådär igen?

Blev kanske lite lång text men är tacksam för svar!

46 Inlägg
12 november 2011
Trådstartare
Hände pånytt idag, han typ bara köra den varm så började lambda (elektronik lampan) lysa och sen stannade den, vad kan vara fel?

Sök