Volvo 740 GLE 150+hk / Styla (Första bil)

HolmaExtreme
19 juni 2011 · 46 Inlägg

jag kör med biltemas packning med planad topp på 3mm och det funkar hur bra som helst smile så ? smile men håller med dej att mekos när bättre! men om du ska ha ännu bättre så säger jag Sten parner! smile

Volvo 240 projektbil!. kika gärna på:n :)
744GLT
20 juni 2011 · 809 Inlägg

RiNka skrev:

Geten skrev:

VAnd3rsson skrev:
Ojsan, yikes (där med packningen) hur hände det kan man ju undra?? :S
Blev lite osäker nu för har en likadan biltema packningssats hemma tongue
vågar man använda den eller inte ??

Aja lycka till med besiktningen nu snart Getis smile
MVH VAnd3rsson

Du, googla lite om biltemas packningar så kommer du snart ångra att du köpte dom wink
Jag fick byta packboxen på kamaxeln som inte höll tätt... Ventiltätningarna passade inte och jag sköt toppackning...
DE ÄR SKRÄP mad
Elda upp de och åk på Mekonomen och köp riktiga grejer, du kommer inte ångra att du lägger ut det dubbla, du tjänar snarare på det smile

Om du kollar på bilden med Elring vs Feltema så ser du hur mycket kraftigare den andra är.. smile

Inget fel på biltemas packningar, du som monterat fel eller något fel på bilen tror jag mer på.
Kompisen ladda uppåt 1.6bar i sin gamla 740 turbo och jag ladda 0.8 i min annars standard motor i isbilen.

håller med. har biltema packningar och det håller bra. har viserligen inte turbo men jag eldar på ganska bra endå.

Sakiq
20 juni 2011 · 270 Inlägg

Då får väll jag också tillägga att jag har biltema packningar, hade väll turen att alla passa o håller, FÖRUTOM ventiltätningarna som inte passa ^^

Ser skitbra ut big_smile Och lycka till me besiktningen!

Volvo 740 "Sheriffen" (1988)
RiNka
20 juni 2011 · 252 Inlägg

Sakiq skrev:
Då får väll jag också tillägga att jag har biltema packningar, hade väll turen att alla passa o håller, FÖRUTOM ventiltätningarna som inte passa ^^

Ser skitbra ut big_smile Och lycka till me besiktningen!

Sant, ventiltätningarna går inte få dit. Testade tillochmed med volvos egna verktyg för just ventiltätningar.

Volkswagen Vento "der Chef" (1995)
B-Kungen
19 november 2011 · 19 Inlägg

Om jag får fråga en sak, vad är bak tryck?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang