Baslådor och extra batteri på besiktningen?

Manne Jajjemen!
3 april 2005 · 1 512 Inlägg

Vad säger besiktingsmän om baslådor i bagaget, ur krocksynpunkt alltså. kollar de att de är ordentligt fastsatta? I en sedan bil kanske de inte kan ta vägen nånstans, men i kombi bilar.

Tänkte bara om någon varit med om klagomål på fastsättnig av baslåda.

Sen undrar ja va de säger om extra batterier, och vart de placeras bäst isåfall. Har en 745 o tänkte ta bort luftboxen och sätta ett där. I bagaget har jag inte plats för batteri.

Tacksam för svar.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Mobban
3 april 2005 · 83 Inlägg

Vad det gäller baslådor har jag aldrig haft några problem, de är ju sällan in i bagageutrymmet och rotar......

Manne Jajjemen!
3 april 2005 · 1 512 Inlägg

Mobban skrev:
Vad det gäller baslådor har jag aldrig haft några problem, de är ju sällan in i bagageutrymmet och rotar......

Ok. Har inte fått körkort än så ja har själv inte varit på besiktning än.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
gemini78 Jägermeister
3 april 2005 · 909 Inlägg

Vad gäller baslådor så ska dom sitta fast om din bil är en kombi eller halvkombi, halvkombina har ju oftast bara en tunn hatthylla i plast eller tunn skiva och det räcker inte.
Har du en vanlig sedan så sitter det ju oftast plåt mellan kupen och bagageutrymmet så det behövs ingen fastsättning men e ju synd om man bredställer och får en ful buckla i sidan, har hänt mig.smile
Fast som Mobban sa så rotar dom sällan efter nått i bagageluckan, brukar tex ha min varningstriangel liggandes färdigt i baksätet vid besiktning.smile

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Manne Jajjemen!
4 april 2005 · 1 512 Inlägg

tack för tipsen!

Vet ni nåt om vad de säger om extra batterier då?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
MatsaBusen
13 april 2005 · 515 Inlägg

vet inte riktigt men tycker inte dom borde säga så mycket. men antagligen gäller väl samma sak som med baslåda i sedan respektive kombi/coupe..

Theo
13 april 2005 · 859 Inlägg

Manne skrev:
tack för tipsen!

Vet ni nåt om vad de säger om extra batterier då?

Mitt extrabatteri sa han ingenting om, han såg det inte heller:-) men han sneglade på skiljerelät.

så de skall nog gå bra med ett extra batteri.

/Theo

_BuLLe
26 maj 2005 · 49 Inlägg

Dom sa inget om min baslåda, extra batteriet. tongue

CoSmoZ 2lateuloose
27 maj 2005 · 543 Inlägg

har alldrig varit några problem.. men baslåda el. batteri! men för din skull sätt fast iaf. batteriet ordentligt! & helst baslådan.. hade en polare som voltade med bilen & den lösa baslådan i hans sedan,  gjorde stora skador på folket i bilen! bara en tanke

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
callook_skane Avstängd
3 oktober 2005 · 257 Inlägg

har du batteriet inne i bagage/kupé så måste det sitta i en tätslutande låda med  ventilation ut ur bilen pga. explosions risken. men kör du med tex ett optima gel batteri så kan du ha det i kupén. gör som jag med baslådan bulta den genom golvet smile

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta
raggsockan
4 oktober 2005 · 133 Inlägg

Du får ha hur många jävla batterin du vill i bagaget eller hur fet låda som helst om du vill, besiktningen kan inte säga nåt om det!!

BMW Z3M (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang