3994
Sök

Immig och fettig vindruta saab 9000 -93

1 253 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Jo har sen någon månad tillbaka problem med imma och att det blir en fet hinna på vindrutan och även resten av rutorna med i bilen. Funderar på värmepaketet men tänkte kolla här först innan man ger sig på byte som man gärna inte gör i onödan. Kommer ibland en liten söt doft när man har värmen på så misstanken är ju värmepaketet

Lev livet nu innan det är för sent

Offroad Racing
3 123 Inlägg
23 november 2011
Låter helt klart som värmapaketet. Men inna du byter kan du ju testa een sån här först: http://www.wynnsbutiken.com/cooling-sys … stem/106-0

Jag har haft sånt i min bil, inget har på nåt sätt påverkats negativt av det och det slutade läcka. Renoverade motorn nåt år efter att det hälldes i, inga spår av att det varit nåt "extra" i systemet.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 253 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Okej  hade i sådant i våras när vattenpumpen läckte men bytte den efter att den skar men kanske värt att testa innan man byter

Offroad Racing
3 123 Inlägg
23 november 2011
Värt att testa tycker jag iaf, brukar ju vara ett helt h*vete att byta värmeelementet... (vet inte hur det är just på saab men rent allmänt iaf)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 253 Inlägg
23 november 2011
Trådstartare
Jotack har gjort det 1 gång innan och då på just 9000 också. Måste ju bort med fläktpaketet o ett jäkla bök o trångt så slipper jag byta är jag glad smile

Sök