2202
Sök

Kallstartproblem volvo v40 2.0t -00

2 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
Hej!

Jag har ett problem med min v40. När man startar bilen så kan man inte gasa eller sätta på ac:n på minst 2minuter annars dör bilen. Sedan när man kör i väg så hackar bilen ända tills han blir varm. När den har kommit upp i temp så går den hur fint som helst. Någon som vet vad som kan vara fel? hade en fundering på om det var tempmätaren, men den visar rätt i bilen så kan väll inte vara det som är fel eller?

Detta är bytt.
Laddluft givare
soppapum
tändstift
kamaxelgivare

Mvh Andreas

Forummoderator
18 302 Inlägg
24 november 2011
Nya bilar har ju ingen choke som de hade förr men det finns en givare som styr bränslemängden som oftast benämns "kallstartgivare" Låter ju som den. Bilen måste få en fetare blandning när den är kall. Ingen felkod? "Check engine" lampa?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

2 Inlägg
24 november 2011
Trådstartare
Ja jag trodde också det kunde vara den, men när jag frågade volvo så fanns det ingen på dessa bilar sad fick en fel kod kom inte ihåg exakt, men något om bank 1. har sökt lite om det och troligt vis något med för lite bränsle och för mkt luft. och tändstiften var alldeles vita innan bytet.

Sök