S60 eller s80?

Navkapsel
22 november 2011 · 4 637 Inlägg

S80, tycker den ser bättre ut.

ekelund88
22 november 2011 · 2 656 Inlägg

Hoffmeister2 skrev:

ekelund88 skrev:

F4S4N skrev:

Trång är den ju endast bak och i skuffen. I förar/passagerarposition sitter man ju som en kung! smile

jag pendlade 10 mil om dagen varannanvecka i en s60 och den e SJUKT trång fram

Men skämtar du eller är du någon slags jätte? Jag är 1.87 lång och väger 90 kg och jag tycker inte att det är trångt
Sitter hur bra som helst

176 och 86 kg och jag tycker den e sjukt trång absolut inte en bil jag skulle vilja åka runt i . satt i passagerar sättet

F4S4N CAD-konstruktör
23 november 2011 · 1 392 Inlägg

ekelund88 skrev:

Hoffmeister2 skrev:

ekelund88 skrev:

jag pendlade 10 mil om dagen varannanvecka i en s60 och den e SJUKT trång fram

Men skämtar du eller är du någon slags jätte? Jag är 1.87 lång och väger 90 kg och jag tycker inte att det är trångt
Sitter hur bra som helst

176 och 86 kg och jag tycker den e sjukt trång absolut inte en bil jag skulle vilja åka runt i . satt i passagerar sättet

Du funderade inte på att justera sätet? big_smile

Det är ju faktiskt precis samma utrymme fram som i en V70 och jag tycker det är långt ifrån trångt! 1.85 är jag smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Rquired Allmänt envis
23 november 2011 · 12 512 Inlägg

Jag ger mig inte in i  diskussionen om hur vida dessa modeller är trånga eller inte utan konstaterar bara att jag upplever S60, V70 och S80 som lika rymliga/trånga åtminstone framtill. S60 har i alla fall en fräck form, därför hade jag valt den över S80 och dess lite trista utseende: Så länge man inte behöver ett rejält baksäte men då hade jag hellre valt en V70 än en sedan med lutande taklinje.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ekelund88
23 november 2011 · 2 656 Inlägg

F4S4N skrev:

ekelund88 skrev:

Hoffmeister2 skrev:

Men skämtar du eller är du någon slags jätte? Jag är 1.87 lång och väger 90 kg och jag tycker inte att det är trångt
Sitter hur bra som helst

176 och 86 kg och jag tycker den e sjukt trång absolut inte en bil jag skulle vilja åka runt i . satt i passagerar sättet

Du funderade inte på att justera sätet? big_smile

Det är ju faktiskt precis samma utrymme fram som i en V70 och jag tycker det är långt ifrån trångt! 1.85 är jag smile

de va ju inte precis fram o bak man behövde justera mitt konsollen låg mot benen hela tiden sjukt irriterande

Adeno självutnämnd expert
23 november 2011 · 157 Inlägg

Jag skulle tagit s60 för att den ser snyggare ut,men ta den du trivs bäst med och gillar smile

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk
Ekan_1 glad
24 november 2011 · 493 Inlägg

är faktiskt sugen på s80 mer, billigare o mer plats, ska inte ha nån 2.5t så det blir ingen racerbil.
nu vill ja höra lite typiska fel om någon vet?

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
n_andersson
24 november 2011 · 689 Inlägg

Upplever absolut inte min s60 som trång i framsätet och sitter gott fast jag kör 100 mil i veckan. Borde ju finnas nån anledning att s80in e så mycket billigare än s60in

Ekan_1 glad
24 november 2011 · 493 Inlägg

n_andersson skrev:
Upplever absolut inte min s60 som trång i framsätet och sitter gott fast jag kör 100 mil i veckan. Borde ju finnas nån anledning att s80in e så mycket billigare än s60in

antagligen dyrare i skatt o försäkring

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
F4S4N CAD-konstruktör
25 november 2011 · 1 392 Inlägg

n_andersson skrev:
Upplever absolut inte min s60 som trång i framsätet och sitter gott fast jag kör 100 mil i veckan. Borde ju finnas nån anledning att s80in e så mycket billigare än s60in

Att den är billigare beror ju på att den inte är lika attraktiv på marknaden, och det finns ju givetvis skäl till detta tongue

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Ekan_1 glad
25 november 2011 · 493 Inlägg

F4S4N skrev:

n_andersson skrev:
Upplever absolut inte min s60 som trång i framsätet och sitter gott fast jag kör 100 mil i veckan. Borde ju finnas nån anledning att s80in e så mycket billigare än s60in

Att den är billigare beror ju på att den inte är lika attraktiv på marknaden, och det finns ju givetvis skäl till detta tongue

och dom är?

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
F4S4N CAD-konstruktör
25 november 2011 · 1 392 Inlägg

Ekan_1 skrev:

F4S4N skrev:

n_andersson skrev:
Upplever absolut inte min s60 som trång i framsätet och sitter gott fast jag kör 100 mil i veckan. Borde ju finnas nån anledning att s80in e så mycket billigare än s60in

Att den är billigare beror ju på att den inte är lika attraktiv på marknaden, och det finns ju givetvis skäl till detta tongue

och dom är?

Att det är en tråkigare bil. Visst, den är riktigt skön att åka i men det är ju lite "gubb-varning" över den om du förstår vad jag menar. Sen så har jag bara hört dåliga saker om just S80 vad det gäller problem.

Men får du tag på en fin välskött S80 (manuell) så har du ju en riktigt bekväm bil. Och som du skrev så ska det ju inte vara någon racerbil så då är det nog inga problem!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
klimpan
25 november 2011 · 2 600 Inlägg

det är en prisvärd bil vill jag säga och att den är lite gubbig gör väll inget är sj 22 år och kör som sagt s80 automat vilket går utmärkt smile men köp än som är lite nyare alltså 2000 talet då ska dom har bättrat en hel del. lycka till med bil köpet.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Ekan_1 glad
25 november 2011 · 493 Inlägg

F4S4N skrev:

Ekan_1 skrev:

F4S4N skrev:

Att den är billigare beror ju på att den inte är lika attraktiv på marknaden, och det finns ju givetvis skäl till detta tongue

och dom är?

Att det är en tråkigare bil. Visst, den är riktigt skön att åka i men det är ju lite "gubb-varning" över den om du förstår vad jag menar. Sen så har jag bara hört dåliga saker om just S80 vad det gäller problem.

Men får du tag på en fin välskött S80 (manuell) så har du ju en riktigt bekväm bil. Och som du skrev så ska det ju inte vara någon racerbil så då är det nog inga problem!

o vad har du hört då?

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
D_Carlsson Bonntrimmare
25 november 2011 · 620 Inlägg

En S60 är sjukt jävla trång bil det är ju mer plats i en golf 2a om man åker 4 pers plus att baget är röv trångt du får inte in mer än 2st 18tums hjul där det nog marknadens mest överskattade jävla skit. inte nog med att den är liten och trång inutti den drar bensin som en stor bil ändå....

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
BMW M3 3,0 "Sedan" (1995)
BMW 335I Mtech 2 "DriftingBil sen 2007" (1990)
BMW 540/6 "manuell" (1996)
n_andersson
25 november 2011 · 689 Inlägg

D_Carlsson skrev:
En S60 är sjukt jävla trång bil det är ju mer plats i en golf 2a om man åker 4 pers plus att baget är röv trångt du får inte in mer än 2st 18tums hjul där det nog marknadens mest överskattade jävla skit. inte nog med att den är liten och trång inutti den drar bensin som en stor bil ändå....

Jasså det säger du? Jag får iaf plats med 3 st 18" hjul i min det får du inte ner i en golf. Sen åker du 100 gånger bättre än i en golf. vi åkte 5 pers i min ner till elmia ca 50 mil tur o retur o det va ingen som klaga. vet att v70in och s80in har mer plats i baksätet.
Hur mycket drar dom då? du som vet allt?? min R med 300 hk ligger på 0,78 långkörning och 0.93 blandad körning.

Ekan_1 glad
25 november 2011 · 493 Inlägg

Kan Ni Släppa Det Här Med Utrymmena? Det Är Upp Till Var Och En! Nu Vill Ja Bara Veta Vanliga Fel Med S80! Väx Upp O Skriv Lite Seriösa Svar Istället! Barnrumpor!

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
D_Carlsson Bonntrimmare
25 november 2011 · 620 Inlägg

n_andersson skrev:

D_Carlsson skrev:
En S60 är sjukt jävla trång bil det är ju mer plats i en golf 2a om man åker 4 pers plus att baget är röv trångt du får inte in mer än 2st 18tums hjul där det nog marknadens mest överskattade jävla skit. inte nog med att den är liten och trång inutti den drar bensin som en stor bil ändå....

Jasså det säger du? Jag får iaf plats med 3 st 18" hjul i min det får du inte ner i en golf. Sen åker du 100 gånger bättre än i en golf. vi åkte 5 pers i min ner till elmia ca 50 mil tur o retur o det va ingen som klaga. vet att v70in och s80in har mer plats i baksätet.
Hur mycket drar dom då? du som vet allt?? min R med 300 hk ligger på 0,78 långkörning och 0.93 blandad körning.

Jag sa inget om komforten jag menade uttrymme golf 2 vs s60. Kan vart 3 hjul jag vet iaf att jag blev sjukt besviken när jag insåg att man inte ens kunde få in en uppsättning bagaget på en bil som ser så stor ut på ut sidan.
Jag vet inte just vad en s60 drar men jag vet att det sitter en vit femma i dom och dom är törstiga försök fan inte lura i folk något annat visst kan du ligga å gubb köra å få ner för brukningen till ovan nämnda siffror men varför köpte du då en R som faktiskt går riktigt gött om man lägger gaspedalen i 3liters läget.

MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang