3002
Sök

Volvo 740 dör vid laddtryck och går allmänt dåligt :(

321 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Hej vad kan problemet vara om bilen verkligen tvärdör när laddet ska komma ? fortsätter man gasa så blir det riktiga knallskott  från avgasröret.. och ibland dör motorn och då blir den lite svårstartad..står man på tomgång och gasar går det hur bra som helst smile och ibland lär man hålla gasen på ca 2500 rpm för att komma iväg men den går rent då så länge inte laddet kommer

Kollat/bytt

Bensinpump
Bensinfilter
Tändkablar
Fördelarlock
Gråa dosan med 2 skuver på vänster framskärm

Motor

B230FK, års 97
vx3 Kam
530 Portad, Planad
Chippad BSR
3" Tum från turbon
Slungdiff
El-Fläkt
Oljekylda kolvar
16T Turbo
Öppen dump
Alu IC
T4 Spridare 390cc
2.7" Lmm
M46 P/J Type

Dert jag inte har kollat som jag kan komma på är att turbon sitter lite löst mot grenröret, så skruvarna har gängat upp sig kan det ha med det att göra ? vad mer ska jag anars kolla ?

982 Inlägg
20 november 2011
ta bort öppna dumpen ,så har du löst problemet

321 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Beeenny skrev:
ta bort öppna dumpen ,så har du löst problemet

jaså du tror det, men den har ju funkat hur bra som helst inan ?

2 656 Inlägg
20 november 2011
frightnight skrev:
Hej vad kan problemet vara om bilen verkligen tvärdör när laddet ska komma ? fortsätter man gasa så blir det riktiga knallskott  från avgasröret.. och ibland dör motorn och då blir den lite svårstartad..står man på tomgång och gasar går det hur bra som helst smile och ibland lär man hålla gasen på ca 2500 rpm för att komma iväg men den går rent då så länge inte laddet kommer

Kollat/bytt

Bensinpump
Bensinfilter
Tändkablar
Fördelarlock
Gråa dosan med 2 skuver på vänster framskärm

Motor

B230FK, års 97
vx3 Kam
530 Portad, Planad
Chippad BSR
3" Tum från turbon
Slungdiff
El-Fläkt
Oljekylda kolvar
16T Turbo
Öppen dump
Alu IC
T4 Spridare 390cc
2.7" Lmm
M46 P/J Type

Dert jag inte har kollat som jag kan komma på är att turbon sitter lite löst mot grenröret, så skruvarna har gängat upp sig kan det ha med det att göra ? vad mer ska jag anars kolla ?

att grjerna inte sitter fast e ju ingenhöjdare skruva fast allt funkar de inte ta bort din öppna dump

321 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Har nu skruvat bort turbon, och i turbon mot downpipen...där i sitter det ju en liten lucka som ska öppna sig och stängas..den var öppen ca 1 cm ? hur kan det komma sig ? har lagt den tillrätta nu iaf..får se om det är det

321 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Felet löst, Tändstiften hade sagt upp sig helt plötsligt, men nu spinner den som en katt igen : )

Sök