6898
Sök

Felkod 70 Miele diskmaskin, hoppet ute?

6 692 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Jag tillhör de få som alltid får problem när föräldrar åker bort, speciellt med diskmaskinen men nu läcker den inte.
Började med att jag kom hem, öppnade och skulle lägga in disk men då började den surra och låta..aha, lät den så och timma senare så lät den fortfarande. Försökte starta och välja program men då börja den blinka "F70" kollade upp och det började nämnas om vattenkran (Söker alltid på engelska) sen gick jag in på Mieles egna sida och läste:

"Felmeddelandet 'Fel Waterproof F70' visas i displayen.
Orsak:
Waterproof-systemet har aktiverats.

Åtgärd:
– Stäng vattenkranen.
– Kontakta Miele service."

Finns det absolut INGET man kan göra själv? Modell på maskinen? G 4600 SCu

Visst, jätte bra forum att fråga angående diskmaskiner men de andra jag är med i är inte så seriösa..

Kthxmeow.

De/Dem

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
28 november 2011
Antagligen ett inre läkage i maskinen. Den känner av att det inte pissar "på sidan om" när vattenshunten är stängd och gör den det så slår den stopp på vatten in så att det inte skall rinna ut på golvet. Kan vara allt från en dålig slang, slangklämma pump etc. som läker. Riv av sidoplåtar och kolla hur det ser ut och om det är blött nånstans.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
28 november 2011
Hoppas du slog på vattnet innan? smile Annars är det kanske ngt läckage som ovanstående säger. Kolla om de är garanti kvar på den.
Senast redigerat av Marcus_89 (28 november 2011)

Sök