Saab 9-3 2.0t -00, Motorlampa lyser

Lillfalken
30 november 2011 · 21 Inlägg

Hej!

Har ett problem, En dag för ca, en vecka sedan när jag starta för att åka hem från jobbet började motorlampan lysa, Jag stannade, öppnade huven och märkte inget missljud eller liknande. sedan konstaterade att "jag måste ta mig hem" så jag vred om nyckeln och åkte hem, sen dess har motorlampan lyst. Inga missljud, inget jag ser eller känner när jag kör. Ända skillnaden är den orangea lampa som lyser. Vad kan felet vara? Bilen mår som vanligt bra. "då har jag åkt iaf 50 mil sen dess"

Någon som kan hjälpa mig?

BMW 328 E36 M-pkt "daytonaviolett-M" (1995)
Dennis-
30 november 2011 · 23 Inlägg

Lillfalken skrev:
Hej!

Har ett problem, En dag för ca, en vecka sedan när jag starta för att åka hem från jobbet började motorlampan lysa, Jag stannade, öppnade huven och märkte inget missljud eller liknande. sedan konstaterade att "jag måste ta mig hem" så jag vred om nyckeln och åkte hem, sen dess har motorlampan lyst. Inga missljud, inget jag ser eller känner när jag kör. Ända skillnaden är den orangea lampa som lyser. Vad kan felet vara? Bilen mår som vanligt bra. "då har jag åkt iaf 50 mil sen dess"

Någon som kan hjälpa mig?

Hejsan.

Helt omöjligt att avgöra så här !

Be någon med en felkodsläsare eller ta dig till en bilverkstad, de kan läsa ut vad felet är.

Hälsningar
Dennis Stendahl / Bil & Motor i Helsingborg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang