2962
Sök

Vilken spelkonsol?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Jag har aldrig varit särskillt intresserad av att spela data/tv spel innan så jag är nog den enda 30 åringen här som har noll erfarenhet av detta. Självklart ar ag provat lite hos polare mm. Men nu börjar grafiken komma ikapp så det börjar bli intressant tycker jag.

Det är alltså bil spel eller snarare simulatorliknande sel jag är ute efter.

Ska jag då välja en Xbox eller PS3 eller komer det ngot häftigare snart som man ska välja...?

Vill vara hyffsat framtidssäkrad en ändå kunna eka lite nu också. Det är ett krav att det ska gå att koppla ratt och pedaler till boxen.

Jag har spelat lite NFS Shift och det var roligt, bra actionkänska och härligt att bilarna betersig nästan som biarna i verkligheten, svårt att känna en begynnande sladd med ryggslutet dock men ändå... Det fick racehornen att växa fram.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

551 Inlägg
9 december 2011
Känns ju som att xbox 360 kommer bli utbytt inom något år i alla fall. Den har ju en grundkonstruktion som snart är 7 år gammal. Men å andra sidan är de billiga nu. kostar de inte under 2k nu förtiden?

vet att jag betalade 6-7k för min när de kom ut tongue

360 har ju fördelen att det finns forza motorsport 4 att inhandla.

Haters gonna hate.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 december 2011
p12 skrev:
Känns ju som att xbox 360 kommer bli utbytt inom något år i alla fall

Du lär nog räkna på 2013 innan nästa generation rullar av bandet man släppte ju senast en s-modell för 2månader sen så xboxen är inte densamma som 2005..

551 Inlägg
9 december 2011
MeloveGolf skrev:
p12 skrev:
Känns ju som att xbox 360 kommer bli utbytt inom något år i alla fall

Du lär nog räkna på 2013 innan nästa generation rullar av bandet man släppte ju senast en s-modell för 2månader sen så xboxen är inte densamma som 2005..

tyckte att jag skrev 'grundkonstruktion'? dessutom känns "inom något år" typ samma sak som 2013. jag menar det är ju  2012 om några dagar.

Haters gonna hate.

551 Inlägg
9 december 2011
Det är ju inget snack om saken att 360, även fast den blivit uppdaterad ligger väldigt efter i teknikutveckling. både var det gäller CPU och GPU.

Haters gonna hate.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 december 2011
p12 skrev:
Det är ju inget snack om saken att 360, även fast den blivit uppdaterad ligger väldigt efter i teknikutveckling. både var det gäller CPU och GPU.

Vilken konsol ligger den efter hårdvarumässigt?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 december 2011
Bullet--- skrev:
PS3

Och hur stor skillnad ser du i spelen? Vad är skillnaden mellan cpu:erna och minnen i detalj tack.
En konsol är inte som en dator man bygger spelen efter konsolen och inte konsolen efter spelen
optimeringen är enorm.

Bägge är gen-7 och bygger på power-pc ingen håller längre än någon annan pga av små små skillnader i hårdvaran..

glad
493 Inlägg
9 december 2011
ps3 är vassare prestandamässigt, o funkar fint som mediastreamer med, kör på ps3 det gjorde jag!

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

Man måste stirra sig blind för att se skillnad i grafiken,
http://www.digital-digest.com/blog/DVDGuy/wp-content/uploads/2007/10/xbox_360_vs_ps3.jpg
Lite skillnad i ljussättningen, personligen kan jag inte bestämma mig för vilken som ser bäst ut tongue

Hur ska du välja då?
Vilka spel kan du vara intresserad av? (vissa finns till båda och vissa bara till Xbox eller PS3)

Vilken kontroll är skönast? Gäller ju även ratt och pedaler, och enda sättet att veta det är ju att åka in till typ Media Markt och känna på grejerna smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

423 Inlägg
9 december 2011
Jag tycker PS3an är bättre då den har bluray läsare, bättre prestanda och är gratis att spela online samt att på xbox live är det 95% brittiska p12or som spelar.
Finns egentligen inget som är bättre med xboxen om man inte gillar de spelen som är xbox-exklusivt då enligt mig. Skaffa en rejäl pc istället!

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
9 december 2011
Live for speed + Logitech g25/27 = win.

139 Inlägg
9 december 2011
Är du intresserad utav kolla serie, film och lyssna på musik och inte bara spela spel, köp PS3. Det är det bästa köpet jag har gjort. Även gratis att spela på internet också.

551 Inlägg
9 december 2011
Pontus1991 skrev:
på xbox live är det 95% brittiska p12or som spelar.

Man skipper alla asiater i alla fall.

Haters gonna hate.

Sök