Köpråd: Förstabil stor men bus/bygg vänlig

Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 december 2011 · 13 746 Inlägg

lkpgc skrev:

Growe skrev:

lkpgc skrev:

Är de verkligen så tråkiga med väghållningskit och ett steg 2 chip m.m.?
Ingen koll på passat så verkade bara vara en bra blandning mellan storlek och utseende, men som sagt vet inget om hur pigga de är.

Golf är lite små, även de större modellerna tycker jag är lite ihoptryckta..

den jag testade hade coils 19" chip
och t.o.m jag som är 185 sitter störande långt ner..eller långt ner snarare att dörrarna är högt byggda
man känner sig skit liten
och 1.8t motorn är klipp död
nu jämförde jag med min 855turbo aut med autotech steg3 med riktiga gasdämpare och 60/40 sats och min var trevliga i alla avsenden fast passaten var 5år nyare och gått kortare

Jag är ju 190 men så kanske skulle vara skönt att känna mig liten för en gångs skull kanske, haha!
Blir att kolla runt lite..
Just nu är det iallafall passat eller audi som ligger högst på listan..
Vill gärna ha turbomotor så bmwbilarna som är nämda ovan är ju uteslutna iallafall

problemet är att det känns väldigt olustigt och körkänslan och närvarokänslan känns helt off

var sugen på att köpa den passaten jag provkörde men efter några timmars körning så insåg jag att åtminstånte inte jag pallade att köra bilen
polarn som hade den insåg samma sak tror inte ens den var i hans ägor i 1månad
men vi är båda volvo idoter så det kan ha med det att göra

har dock kört golf och vento sedan 2005 tills i somras från och till

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
SportPilot Ubåtsingenjör
10 december 2011 · 7 232 Inlägg

Growe skrev:

lkpgc skrev:

Growe skrev:

den jag testade hade coils 19" chip
och t.o.m jag som är 185 sitter störande långt ner..eller långt ner snarare att dörrarna är högt byggda
man känner sig skit liten
och 1.8t motorn är klipp död
nu jämförde jag med min 855turbo aut med autotech steg3 med riktiga gasdämpare och 60/40 sats och min var trevliga i alla avsenden fast passaten var 5år nyare och gått kortare

Jag är ju 190 men så kanske skulle vara skönt att känna mig liten för en gångs skull kanske, haha!
Blir att kolla runt lite..
Just nu är det iallafall passat eller audi som ligger högst på listan..
Vill gärna ha turbomotor så bmwbilarna som är nämda ovan är ju uteslutna iallafall

problemet är att det känns väldigt olustigt och körkänslan och närvarokänslan känns helt off

var sugen på att köpa den passaten jag provkörde men efter några timmars körning så insåg jag att åtminstånte inte jag pallade att köra bilen
polarn som hade den insåg samma sak tror inte ens den var i hans ägor i 1månad
men vi är båda volvo idoter så det kan ha med det att göra

har dock kört golf och vento sedan 2005 tills i somras från och till

jag är 173cm och jag känner mig inte lite i passaten ...  kan nog som sagt ha med volvo idiotin att göra wink hehe nej men det är ju från till person till person ! provkör ts !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Halvar92
10 december 2011 · 458 Inlägg

Ja det blir nog att provköra lite olika grejer..
Är ju trots allt en familjebil i grund och botten jag är ute efter men som ska se lite hottad ut och vara lite hottad med wink

Kia Ceed SW Gt-line "YOLO" (2017)
Volvo 343 "Hot Hatch" (1987)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 december 2011 · 13 746 Inlägg

CHEEVA skrev:

Growe skrev:

lkpgc skrev:

Jag är ju 190 men så kanske skulle vara skönt att känna mig liten för en gångs skull kanske, haha!
Blir att kolla runt lite..
Just nu är det iallafall passat eller audi som ligger högst på listan..
Vill gärna ha turbomotor så bmwbilarna som är nämda ovan är ju uteslutna iallafall

problemet är att det känns väldigt olustigt och körkänslan och närvarokänslan känns helt off

var sugen på att köpa den passaten jag provkörde men efter några timmars körning så insåg jag att åtminstånte inte jag pallade att köra bilen
polarn som hade den insåg samma sak tror inte ens den var i hans ägor i 1månad
men vi är båda volvo idoter så det kan ha med det att göra

har dock kört golf och vento sedan 2005 tills i somras från och till

jag är 173cm och jag känner mig inte lite i passaten ...  kan nog som sagt ha med volvo idiotin att göra wink hehe nej men det är ju från till person till person ! provkör ts !

jo självklart är det så

jag älskar att köra både golfen och venton..eller venton var väll rätt skrotig men man åker okej i dom bra närvarokänsla

svårt att beskriva den där känslan..

men om jag sätter mig i bil vill jag trivas direkt i den annars får det vara

det känns tex inte som att jag skulle kunna lite på en passat varför är en bra fråga

har väldigt svårt för alla moderna volvosar oxå 850/x70 är gränsfall

så det kanske har med det där opersonliga som nyare bilar alltid har

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
SportPilot Ubåtsingenjör
10 december 2011 · 7 232 Inlägg

Growe skrev:

CHEEVA skrev:

Growe skrev:

problemet är att det känns väldigt olustigt och körkänslan och närvarokänslan känns helt off

var sugen på att köpa den passaten jag provkörde men efter några timmars körning så insåg jag att åtminstånte inte jag pallade att köra bilen
polarn som hade den insåg samma sak tror inte ens den var i hans ägor i 1månad
men vi är båda volvo idoter så det kan ha med det att göra

har dock kört golf och vento sedan 2005 tills i somras från och till

jag är 173cm och jag känner mig inte lite i passaten ...  kan nog som sagt ha med volvo idiotin att göra wink hehe nej men det är ju från till person till person ! provkör ts !

jo självklart är det så

jag älskar att köra både golfen och venton..eller venton var väll rätt skrotig men man åker okej i dom bra närvarokänsla

svårt att beskriva den där känslan..

men om jag sätter mig i bil vill jag trivas direkt i den annars får det vara

det känns tex inte som att jag skulle kunna lite på en passat varför är en bra fråga

har väldigt svårt för alla moderna volvosar oxå 850/x70 är gränsfall

så det kanske har med det där opersonliga som nyare bilar alltid har

lite ot

men jag älskar också att köra min golf smile man känner en riktig närvaro känsla som du beskriver, men kan tänka mig att en stor anledning till detta är avsaknaden utav servo ( vilket skit att han på en bil roll )

och sen är ju såklart nyare bilar lite stelare än äldre ... men de får man ju räkna med smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 december 2011 · 17 488 Inlägg

Nu är jag både Citroën-tokig och dito Mercedes-tokig. Hade valt en C5 så klart... Glöm Mersa som nån nämnde. Tyvärr skitbilar idag.

Eftersom jag har ett dunkelt förflutet som bilhandlare kan jag rekommendera att åka till en handlare på en lördag eftermiddag och om denna har en bil du gillar (oavsett märke) så fråga om du kan låna hem den över helgen. Det brukar gå bra. Har du pratat med en säljare några gånger innan under veckan om bilen på telefon så kan jag nästan garantera att det inte är något problem.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
SportPilot Ubåtsingenjör
10 december 2011 · 7 232 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Nu är jag både Citroën-tokig och dito Mercedes-tokig. Hade valt en C5 så klart... Glöm Mersa som nån nämnde. Tyvärr skitbilar idag.

Eftersom jag har ett dunkelt förflutet som bilhandlare kan jag rekommendera att åka till en handlare på en lördag eftermiddag och om denna har en bil du gillar (oavsett märke) så fråga om du kan låna hem den över helgen. Det brukar gå bra. Har du pratat med en säljare några gånger innan under veckan om bilen på telefon så kan jag nästan garantera att det inte är något problem.

skit bilar är väl att ta i ?? vi hade inga problem med våra bilar, utom att den ena blev krockad och den andra vandaliserad

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 december 2011 · 17 488 Inlägg

CHEEVA skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Nu är jag både Citroën-tokig och dito Mercedes-tokig. Hade valt en C5 så klart... Glöm Mersa som nån nämnde. Tyvärr skitbilar idag.

Eftersom jag har ett dunkelt förflutet som bilhandlare kan jag rekommendera att åka till en handlare på en lördag eftermiddag och om denna har en bil du gillar (oavsett märke) så fråga om du kan låna hem den över helgen. Det brukar gå bra. Har du pratat med en säljare några gånger innan under veckan om bilen på telefon så kan jag nästan garantera att det inte är något problem.

skit bilar är väl att ta i ?? vi hade inga problem med våra bilar, utom att den ena blev krockad och den andra vandaliserad

Försök byta in en sådan hos en handlare. Stendött eller skambud. Talar sitt tydliga språk.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang