Bränna cd med musik i mappar

opelkadettc Det var bättre förr
14 december 2011 · 74 Inlägg

som topic

hur lyckas jag med detta?
snabba svar ikväll tack

Opel
Vem kan inte laga lite rost för mycket kärlek?
Mattman Gammal och grinig
14 december 2011 · 362 Inlägg

Hur menar du? Vill du ha musiken i mappar på skivan?

Lardi SQ
14 december 2011 · 1 343 Inlägg

Då måste du väll bränna i "data skiva" format eller liknande för att få filerna i mp3.
Då är de bara lägga in mapparna med diverse album.

Så vida spelaren läser mp3, annars blir de svårt. Flesta original läser inte mp3..

Ljudnörd!
opelkadettc Det var bättre förr
14 december 2011 · 74 Inlägg

har hittat en skiva med diverse bra musik, provade bränna en ny skiva i "data ljud" i windows media player men detta gick inte så tog in den förstnämnda skivan för att se vilket format etc de va. ser när jag går in på skivan att musiken ligger i mappar typ. tänkte bränna en dvd skiva med massvis med musik då stereon inte är så ny så har jag ju inte usb eller liknande. kom på detta med mappar  om jag skulle ha all musik på datan på en skiva men verkar inte gå att lägga ut musik på en dvd skiva för att spela upp i cdspelare.

låtarna på skivan var mp3 format men inte "komprimerade" eller vad man säger

Opel
Vem kan inte laga lite rost för mycket kärlek?
Mattman Gammal och grinig
14 december 2011 · 362 Inlägg

För att läsa dvd skivor behöver du en dvd läsare, där av att du stöter på patrull i din cd stereo.

Sist jag brände något så slängde jag bara in alla låtar som dom var, på en dvd skiva, och spelade den i hemmabiosystemet... Men sen köpte jag schyssta högtalare till min dator, och vid det här laget är allt annat inkopplat till datorn på ett eller annat sätt, så jag har inte behövt bränna en skiva på 5 år! Det hela underlättas ju med att man tillsammans med ett par okej högtalare (mina kostade 600 kr) skaffar spotify, då behöver man inte ens lagra musiken...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang