5626
Sök

Volvo 940 -91 startar bara med startkablar , har laddat batteriet och kollat att de är fulladdat.

6 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder, har också kollat kol på startmotorn, gjort ren kontaktytor på jordfläta, jordat med startkablar.

startar hur lätt som helst om man kablar igång den och rullar igång den.

6 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
Har lyckats få igång den 2 ggr när jag jordat med startkablar

Smålänning
7 887 Inlägg
13 december 2011
Vad har du för storlek på batteriet?

Är det gammalt?

Är ALLA kontakter som dom ska?

EDIT: Byt Jordflätan, dom kan vara kass fast dom ser okej ut.
Senast redigerat av twin_cam (13 december 2011)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

6 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
är inte så bra på bilar å såna grejer, men har ett tudor technica 12v 62ah. ett år gammalt.

har inte kollat alla kontakter, ska göra det senare i veckan då jag har tillgång till garage
Senast redigerat av Baecke (13 december 2011)

6 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
en kompis va här och kollade nyss, han trodde de saknades en större jordkabel på startmotorn, men vi provade att jorda med startkablar där, det gick ändå inte

Smålänning
7 887 Inlägg
13 december 2011
Om startmotorn för någon slags liv för sig utan att det händer något kan den mycket väll vara slut...

Med hjälpstart har du ju dubbla CCA, + kanske 80-100A extra från hjälpande bilen generator...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

6 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
de klickar bara när jag vrider på nyckeln, men de är väl lika bra att testa byta den

21 761 Inlägg
13 december 2011
Mät med multimeter direkt på batteripolerna (inte polskorna) vilken spänning det visar när du vrider nyckeln i startläge, då ser du direkt om batteriet är orsaken eller inte. Sedan kan du fortsätta felsökningen med multimetern genom att provmäta på olika ställen och se vart spänningen försvinner. smile

6 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
De va startmotorn som va slut, så nu går den igen smile

Sök