Audi R8 eller Ferrari F430 - vad tycker forumet?

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
16 november 2011 · 3 929 Inlägg

Bara jag som skulle ta en Ascari varje dag i veckan före alla andra bilar som Lamborghini osv?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
cheffer
16 november 2011 · 1 422 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Bara jag som skulle ta en Ascari varje dag i veckan före alla andra bilar som Lamborghini osv?

Det är en bil som spelar i en annan klass wink I den ligan är det svårt. Gumpert vore lite tufft ändå bara för att vara lite off haha smile

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
16 november 2011 · 3 929 Inlägg

cheffer skrev:

Thunderbird88 skrev:
Bara jag som skulle ta en Ascari varje dag i veckan före alla andra bilar som Lamborghini osv?

Det är en bil som spelar i en annan klass wink I den ligan är det svårt. Gumpert vore lite tufft ändå bara för att vara lite off haha smile

Fast Ascarin är ju inte så långt ifrån Lambo, Ferrari osv.
Ascari KZ1 är den enda "superbilen" jag klarar av egentligen. Resten är så ohyggligt överdrivna utan riktiga former (i min åsikt). Den är clean, den ser snabb ut och den går snabbt.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Fredrik_F11 Member of LowMotion
16 november 2011 · 1 705 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

cheffer skrev:

Thunderbird88 skrev:
Bara jag som skulle ta en Ascari varje dag i veckan före alla andra bilar som Lamborghini osv?

Det är en bil som spelar i en annan klass wink I den ligan är det svårt. Gumpert vore lite tufft ändå bara för att vara lite off haha smile

Fast Ascarin är ju inte så långt ifrån Lambo, Ferrari osv.
Ascari KZ1 är den enda "superbilen" jag klarar av egentligen. Resten är så ohyggligt överdrivna utan riktiga former (i min åsikt). Den är clean, den ser snabb ut och den går snabbt.

Bugatti Veyron (stavning)
Den är ju ganska så clean i min mening! Fast tyvärr så avskyr jag själva modellen!

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning
BMW F11 "Less is More" (2012)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
16 november 2011 · 3 929 Inlägg

figge_stunter skrev:

Thunderbird88 skrev:

cheffer skrev:

Det är en bil som spelar i en annan klass wink I den ligan är det svårt. Gumpert vore lite tufft ändå bara för att vara lite off haha smile

Fast Ascarin är ju inte så långt ifrån Lambo, Ferrari osv.
Ascari KZ1 är den enda "superbilen" jag klarar av egentligen. Resten är så ohyggligt överdrivna utan riktiga former (i min åsikt). Den är clean, den ser snabb ut och den går snabbt.

Bugatti Veyron (stavning)
Den är ju ganska så clean i min mening! Fast tyvärr så avskyr jag själva modellen!

Den är helt klart också clean när man tänker på former smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
cheffer
16 november 2011 · 1 422 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

cheffer skrev:

Thunderbird88 skrev:
Bara jag som skulle ta en Ascari varje dag i veckan före alla andra bilar som Lamborghini osv?

Det är en bil som spelar i en annan klass wink I den ligan är det svårt. Gumpert vore lite tufft ändå bara för att vara lite off haha smile

Fast Ascarin är ju inte så långt ifrån Lambo, Ferrari osv.
Ascari KZ1 är den enda "superbilen" jag klarar av egentligen. Resten är så ohyggligt överdrivna utan riktiga former (i min åsikt). Den är clean, den ser snabb ut och den går snabbt.

Nja, titta i en aventador, koenigsegg etc så har de mycket mer "lyx" och mer avslappnade än vad ascarin är även om de är ungefär samma tider på banan vi pratar om smile Ascarin är riktigt grym, den gillar jag skarpt.

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
16 november 2011 · 3 929 Inlägg

cheffer skrev:

Thunderbird88 skrev:

cheffer skrev:

Det är en bil som spelar i en annan klass wink I den ligan är det svårt. Gumpert vore lite tufft ändå bara för att vara lite off haha smile

Fast Ascarin är ju inte så långt ifrån Lambo, Ferrari osv.
Ascari KZ1 är den enda "superbilen" jag klarar av egentligen. Resten är så ohyggligt överdrivna utan riktiga former (i min åsikt). Den är clean, den ser snabb ut och den går snabbt.

Nja, titta i en aventador, koenigsegg etc så har de mycket mer "lyx" och mer avslappnade än vad ascarin är även om de är ungefär samma tider på banan vi pratar om smile Ascarin är riktigt grym, den gillar jag skarpt.

Fast både koeingeignegsgs och Aventadon är rätt råa i utseendet. Ascarin tycker jag ser neutral ut. Varken snäll eller grym big_smile Lite småblyg med pondus!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
twin_cam Smålänning
16 november 2011 · 7 877 Inlägg

Av de två så - Ferarri!

Audi är liksom... Overengineered i jämförelse... Säkert bättre, snabbare, med genomtänkt, men känslan?

Ferarri är Ferarri... Även om det är jävla skit som bara skulle orsaka problem och gå sönder, smäcka i plastne ch skramla, så är det ett av världens mest åtrodda märken...

Välj med huvudet - Audi
Välj med hjärtat - Ferarri

Sen får ju kanske väga in lite annat också... 8 är släkt med A3, A4 och andra svenssonvagnar, ibland positivt, oftast negativt... Hade jag haft dom pengarna hade jag lätt köpt något man inte skulle kunna köpa annars!

Gud... Jag önskar att de va jag som hade den beslutsångesten tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
nesum
16 november 2011 · 695 Inlägg

Ja, Ferrari är juh Ferrari. Men tyvärr har de blivit för mycket tycker ja.. Alla säger Ferrari för den är ball, aa, men audin är unik OCH ball. Och säkert hästlängder massa bättre komfort till lite sämre 0-100 performance än ferarriprestanda (har dock varken kört ferrari eller R8).. Jag hade nog hållt i R8-an. Går juh vessa den ifall "mycket vill ha mer" dyker upp o slår knut på skallen =O)

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
R8_Sweden
17 november 2011 · 17 Inlägg

Ferrari verkar absolut ha flest röster. Svårt att förklara, men det är lite det som är charmen för mig med R8:an också. Den är inte det mest uppenbara valet. Men jag älskar också Ferrari, annars skulle jag inte ens överväga att köpa en såklart.

Angående kommentaren att Ferrari väljer man med hjärtat, så förstår jag kommentaren. Men det är väldigt individuellt. Jag valde R8:an med hjärtat, men som tur var passade det bra ihop med vad hjärnan sade. :-D

Men visst, det blir säkert en annan bil än R8:an någon gång i framtiden. Men vad det blir då är osäkert, jag är svag för Aston Martin också, kanske en V12 Vantage. :-D

BTW, "mycket vill ha mer" dyker alltid upp! ;-)

Audi R8 (2008)
8300rpm
17 december 2011 · 96 Inlägg

Audi R8 V8 är sopslö, så LÄTT F430.

R8 V10 är en annan historia dock...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang