3323
Sök

740 turbo går på tok för FETT ?

4 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Hej Som rubriken lyder så kan ja inte radera fel koderna på min Volvo 740 turbo. har gjort korrekt enligt guiderna ja har skrivit ut.

Bilen går tok fett på hela registret. Turbo Center har chippat boxarna "bränsle,tändning" och dom sa att ja skulle sätta dit 012 LMM, och Det gjorde ja men de blev ingen skillnad, och satt dit 016 med tretums hus igen som satt där ORG, och raderade fel koderna, men de gick inte.

Fel kod,
1-1-3 Styrenhet eller kortsluten lambdason

2-3-2 Lambdareglering, mager eller fet, tomgång

1-2-1 Signal från luftmassmätare.

Det sitter s60r spridare" gröna" 16t turbo, ställbart bränsle tryck, chippade boxar,

Får man inte igång bilen på första försöket då kan man glömma de, för då surar den totalt igen.

vad är problemet ? tacksam för svar.

mvh Dean

Forummoderator
18 368 Inlägg
27 november 2011
Öppen dump?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
sitter ett dump lock på turbon och sen är det en återcirkulerande som är inte "öppen" eller hur ja ska förklara den leder in igen, och inte släpper ut det.

344 Inlägg
21 december 2011
är det mappat helt hundra för dem spridarna? dem spridarna flödar på bra mycket mer än orginal. jag hade sådana på min 740 turbo innan och bilen gick utav hel***e när man ladda på med turbon men vid halvgas ville den sura ner sig lite och jag hade 10 i co på tomgång. så e det inte chippat eller mappat för dem spridarna just så kan det bli lite knas

Sök