VOLVO 464 - 94 PROBLEM med batteri? generatorn?

ArianH
21 december 2011 · 41 Inlägg

Tjena alla härliga människor på GARAGET! Nu är det så att min bror måste sälja sin bil för han har ingen aning om hur han ska fixa den.

Det är en Volvo 464 2.0 S sedan som har gått ca 22 000 mil, Jag är VW människa och jag kan inget om volvo och knappt något om bilar tongue

http://www.blocket.se/jamtland/Volvo_46 … =3&w=1Här är bilen han har skrivit där lite vad problemet är och jag antar att det är generatorn lr (kålen?)

Det hade varit super snällt om någon av er här på forumet som är så smarta, kunnat av ren gissning lr av vetande skriva vad som är felet på bilen, vad som måste åtgärdas, hur jag/han ska fixa det, hur mycket det kan kosta och om nån hade kunnat länka några bilder på hur man gör eller var generatorn ligger så hade jag varit enoormt tacksam!

Jag hoppas ni alla får en god jul och en massa tid över att pilla på era bilar! smile

EDIT: Försöker EJ sälja bilen utan försöker ta reda på hur han ska laga den så han kan ha kvar den.

Fr3dd3OlSSoN
22 december 2011 · 356 Inlägg

Hur lång tid tar det innan batteriet är slut igen? Hinner han göra några starter och så innan det lägger av så är det kanske inte batteriet du ska börja med att byta utan generatorn alt. kålen. laddar batteriet "ur sig" inom en dag el liknade så behöver även batteriet bytas alt. kontrollera ifall det är något som drar ström.

Jag kan rekomendera att uppsöka mekonomenverkstad eller liknande, dom har även så de kan byta det som är sönder.

Mvh

Senast redigerat av Fr3dd3OlSSoN (22 december 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang