5510
Sök

Startar inte. volvo 855a

334 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
hejsan har en 855a jag skulle byta fördelar lock o rotor när jag bytt de o skulle pröva o starta så gick den ojämt sen upptäckte jag att de va fel fördelar lock så jag satte dit de gamla igen men nu vägrar den starta stiften få gnista o bensin men startar ej endå¨vad kan de va för fel ??? snälla behöver ha igång den sad

Rösta gärna på mina bilar Mvh

Emil-ekberg
1 januari 2012
ventiuler kan ha hängt sig håll platta i matta med starthjälp å mata på starten pumpa inte på gasen håll den nere bar de kan ta ett tag men den startar sen smile

334 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
asså den vill nästan hoppa igång men verka som den inte orka typ som att den inte får tillräkligt med bensin eller att stiften e slut men inget av dom e de sad kör den te skroten snart =o

1 814 Inlägg
1 januari 2012
Och tändkablarna hamnade på rätt ställe igen!?

334 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
ja allt sitter på plats igen som de ska. sad

1 814 Inlägg
1 januari 2012
patrik531 skrev:
ja allt sitter på plats igen som de ska. sad

Kolla igen för säkerhetsskull, för om allt vore OK så borde ju bilen starta, eller hur;)

334 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
jag har kollat minst 20 gånger hållit på i 2 dagar o skruvat med fördelarlock rotor o tändkablar gått efter handböcker volvo verkstaden allt men inget händer nu skall jag börja riva i kamen o se om den står rätt för de e de enda jag kan tänka mig om ingen annan har ett bättre förslag men tändkablar o stift ä rätt

334 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
bilen går som en pärla nu smile tack för tipsen men ingen hade rätt =P

Sök