7173
Sök

Oljestickan HELT fast!

10 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Som ämnet avslöjar är det helt omöjligt att få upp oljestickan utan att i stort sett kapa röret. Det verkar som det enda är att byta röret ner i tråget. Vad kan det kosta?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
5 januari 2012
Skriv bilmodell också. Jag an omöjligt tänka mig att oljestickan sitterfast om inte ngon jävlats med dig och limmat dit den.

Med vänlig hälsning, Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Pim_Pim
5 januari 2012
loftby skrev:
Som ämnet avslöjar är det helt omöjligt att få upp oljestickan utan att i stort sett kapa röret. Det verkar som det enda är att byta röret ner i tråget. Vad kan det kosta?

Lyft oljestickan med en domkraft big_smile

1 854 Inlägg
5 januari 2012
Bort med oljelocket? Skruva?

10 Inlägg
5 januari 2012
Trådstartare
Det är en nissan micra 97 men den tidigare ägaren kan inte ha bytt olja sedan köpet. Plasten rumt stickan sitter somberget och jag har slitit av handtaget och karvat bort en massa plast som blev kvar i röret. Efter ett tag åkte det in en cm så det inte går att få tag på något heller. Nu står jag med ett rör som helt pluggat och jag vet inga sätt att få ur skiten. Har böjt öppningen också i hopp om att nå men utan lycka. Måste därför byta röret så det blir väl ett besök på skroten...

Sök