5074
Sök

740 turbo får dåligt med soppa!

MulleRacing
499 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Hejsan!
Det är lite panik med att leta på felet. Så fort det blir kallt så börjar den gå mystiskt går hackigt å nu har den börjat dö helt. hällde i nå medel som skulle rena soppasystemet igår men det har inte gett någon effekt ännu. något tips på vad jag ska kika på först?

Mvh

9 Inlägg
6 januari 2012
går bilen bra när den blir varm eller går den dåligt hela tiden?

MulleRacing
499 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Bra när den är kall. I varje fall en stund men påfrestar man den så går den som ett lass skit

9 Inlägg
6 januari 2012
kan vara tempratursensorn för kallstart som har är dålig, då får inte bilen tillräckligt med soppa när den är kall, sitter i toppen eller på insuget wink

MulleRacing
499 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Men när den är varm går den sämst å laddar man på lite så dör den tongue

9 Inlägg
6 januari 2012
jaha wink kollat så soppa pumpen funkar, om lmm är dålig så kan bilen spöka rejält tongue för min 940 turbo hade jag liknande problem på för när man gasa på så hackade den bara och det var lmm som var kass (:

MulleRacing
499 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Soppa pumpen funkar. min dör när jag laddar på å när jag gasar fullt när den spökar så stannar den mellan 4000 å 5000 å kommer inte upp på varvstopp. Kommer den upp på varvstopp å jag släpper gasen så dör den helt tongue

7 281 Inlägg
6 januari 2012
Kom felet bara sådär ändå eller i samband med något annat?

MulleRacing
499 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Smög sig på lite försiktigt efter första kylan som kom. Men sen tror jag det var igår när jag skulle över en knöl så körde jag lugnt tryckte ner kopplingen sen dog den bara för mig. Då startade jag den å fick igång den på en gång så gick den lite underligt på jämn gas. Å idag så har jag åkt en snoa på 6 mil å efter två mil så började den dö. sen har den dött lite då å då dom resterande milen När jag tryckt ner kopplingen i korsningar å liknande.

MulleRacing
499 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Ska jag prova byta lmm? För den betedde sig såhär i somras, så ställde jag om lmm då gick den bra igen. Den dog visserligen inte då men den gick dåligt på ladd?

MulleRacing
499 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Ställde om lmm lite å den verkar gå mycket bättre nu. Någon som vet hur den ska stå egentligen?

Sök