6 januari 2012
Trådstartare
Igår så körde jag genom en ordentligt djup vattenpöl och direkt efter det så dog motorn.
Jag lyckades starta den efter ett par försök och då gick den ojämt som fan ca en halv minut sen dog den igen och har inte startat sen dess.
Där var inget vatten alls i motorrummet på vänster sida vid luftburken och på höger sida var det inte mycket heller, ingenting uppe vid tändkablar mm.
Den har stått i garage med en värmefläkt i motorrummet hela natten och halva dagen.
Jag har torkat alla kontakter, kablar, tändhattar, stift och brunnarna med trasa och även sprutat på kontaktspray på det mesta.
jag har haft stiften ute och kört runt motorn ifall ifall det skulle ha kommit in vatten i cylindrarna.
Inga jordningskablar är lösa och dom sitter som dom ska, där är ordentligt komp, kammen går runt, luftspjället öppnas, det går fram soppa och där är ordentlig gnista på alla stiften.
Jag kan inte komma på mer att kolla och tycker att den borde starta, men den har inte tänt en enda gång sen igårkväll, inte ens på startgas..
Någon som har någon ide om vad problemet kan vara?