Är sugen på att skaffa ett gokart chassie och montera en skoter/crossmotor på den. Men nån här som har en eller kan tipsa en om var man får tag på ett och vad för motor som kan vara bra att använda ?
Om du ändå vill sätta dit en motor på ett chassi så ska du absolut inte ta en skotermotor Det är enormt jobbigt att få 2st variatorer att synka med varandra utan att få knepig utväxling, sneslitna remmar osv. Sen vill man gärna använda en cross/motorcykelmotor då man får växlar och det känns som att fordonet blir rappare
Edit: Sedan är en crossmotor otroligt mycket lättare ifall du siktar på ca 40-50hk
jag hade ett 2001 cHASSI MED EN -91 sUZUKI rm250 MOTOR I- 5-VÄXLAR, 170hkm lätt. rattkoppling, isdäck, m.m.m.
totalt kostade den cirka 3000kr att bygga - jobbigast är faktiaskt att få ern fullt fungerande kedjesträckare att funka.
Detta lät väldigt intressant! Hur hittade du allt så billigt? När jag funderade på att göra liknande projekt insåg jag att ekonomin inte skulle stödja ett projekt för 10k
jag hade ett 2001 cHASSI MED EN -91 sUZUKI rm250 MOTOR I- 5-VÄXLAR, 170hkm lätt. rattkoppling, isdäck, m.m.m.
totalt kostade den cirka 3000kr att bygga - jobbigast är faktiaskt att få ern fullt fungerande kedjesträckare att funka.
Detta lät väldigt intressant! Hur hittade du allt så billigt? När jag funderade på att göra liknande projekt insåg jag att ekonomin inte skulle stödja ett projekt för 10k
Behöver man fråga hur man hittar billiga prylar så kommer man inte klara det på en sådan budget! (inget illa menat alls) men khracing vet!
chassie 1100kr crossmotor med avgasrör 1500kr massa mekande gratis lite elkostnad 200kr några kapskivor 30kr skruv o bult 4-500kr (mest till isdäcken)
Behöver man fråga hur man hittar billiga prylar så kommer man inte klara det på en sådan budget! (inget illa menat alls) men khracing vet!
Jag sade att jag funderade , dvs jag övergav tanken