3982
Sök

Spärra vissa tangenter på datorns tangentbord?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Dottern har börjat spela lite på datorn, hon har dock inte riktigt koll på vilka knappar man inte bör trycka på än vilket gör att hon framför allt trycker på tangenten som öppnar startmenyn titt som tätt vilket får till följd att datorn går ur spelet o öppnar startmenyn som det är tänkt. Blir dock lite frustrerande för mig då jag måste gå dit o öppna upp spelet igen. kan bli lite frustrerande när det händer varannan minut ibland...

Så finns det nåt sätt där man enkelt kan spärra vissa av tangenterna på tangentbordet? (utan att ge sig på det rent fysiskt)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
4 januari 2012
start - kontrollpanelen - maskinvara och ljud - tangentbord o kolla vilka alternativ finns det.
Har du en eftermarknads utökat tangentbord så brukar det följa en skiva med rutiner o nåt program där kan man göra ett o annat.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Ja alla extraknappar kan jag programmera om, men under dom år jag hållt på har jag aldrig hittat nåt där man kan programmera om eller inaktivera nån av standardknapparna som finns på alla tangentbord.

Har letat här på den bärbara datorn men inte hittat nåt alls om tangentbordet annat än i enhetshanteraren. Har för övrigt windows 7.
Senast redigerat av henke_99 (4 januari 2012)

2 337 Inlägg
4 januari 2012
Vet inte om det här kan vara något?

http://www.ghacks.net/2009/07/29/disabl … oard-keys/

Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Sarge skrev:
Vet inte om det här kan vara något?

http://www.ghacks.net/2009/07/29/disabl … oard-keys/

Det kan det nog vara, får kolla närmare på det sen.

Meldem
4 137 Inlägg
7 januari 2012
Hon trycker alltså på Windows kanppen som jag förstått?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Testade killkeys, funkade perfekt till ändamålet så jag tackar för det tipset.

Ja hon trycker på windowsknappen, tänkte tanken på att ta bort den men småbarn är som dom är och klarar av att göra mycket som inte ska vara möjligt... Ser det tangentbordet dessutom ut som på denna datorn så funkar det fint att trycka ändå, här sticker upp små gummipluppar istället. (samma unge har pillat bort piltangenterna på denna datorn så man får trycka direkt på plupparna)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
7 januari 2012
Dessa ungar! wink Jag har införskaffat en billig extra tangentbord om grabben skulle få för sig att sitta vid dator o där redan saknas tangenter!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Ja det ställer till en del förtret ibland... men så länge saker inte går sönder så får man väl vara nöjd.

Sök