4235
Sök

Tjuvstannande Chevrolet Silverado K1500 6.5 TD -96

6 Inlägg
6 januari 2012
Trådstartare
Lyckas inte lösa mitt start problem med chevan.

Vid kallstart (med motorvärmare eller utan) när bilen stått över natten är det alldrig problem (förutom att den ryker ganska mycket och länge) verkar som den får mycket bränsle vid "kallstart".
Om jag åker en kortare sträcka till jobbet tex 700m. så blir den lite tjurig att starta vid arbetsdagens slut,tänder till ett flertal ggr innan den startar, händer alldrig efter att jag kört en längre sträcka så bilen fått bli riktigt varm.

Om jag efter en kortare eller längre tur slår av bilen en kort stund eller ca en timme för att sedan starta igen.
Då händer följande, den startar omgående för att sedan stanna, jag provar igen, den startar svartryker går upp i varv och stannar, lite olika men efter 3-10 försök så går den hur bra som helst igen.

Någon kunnig vänlig själ som har tips, har haft den på verkstad men dom lyckades inte hitta felet (ingen märkesverkstad)

Mvh Pär

Båtmek
720 Inlägg
6 januari 2012
låter som ett problem med bränslepumpen, kan kanske vara elektroniken till pumpen med, är ju ganska vanliga fel. Sitter det FSD-cooler på den?

2fast4you
371 Inlägg
6 januari 2012
ta o ställ din fråga på 4x4sweden.se i amrikanska forumet, där lär du få ett svar. men kan hända att det är fsd:en som krånglar för dig.

haru kört fast eller

6 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Sitter cooler på den men FSD:n sitter kvar på insuget, kanske ska prova med en skarvsladd och flytta fram den.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
7 januari 2012
porsche928s4 skrev:
Sitter cooler på den men FSD:n sitter kvar på insuget, kanske ska prova med en skarvsladd och flytta fram den.

Det är nästan ett måste på dom motorerna. Men det är inte säkert att det hjälper. Har den en gång grillats kan du behöva köpa en ny istället. Men det kan räcka i flytta den.
En vanlig plats i sätta den på är i kofongaren fram. Skyddad med svalt:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 353 Inlägg
9 januari 2012
Nästan hundra på att det är FSD drivern som strular, och har den väl börjat så brukar det inte hjälpa att flytta den till ett svalare ställe, är nog ett byte som gäller innan den dör helt. 

och flyttar man den ner till kofångare eller dylikt så kan det bli problem också, för det blir för lång skarvsladd så det kan bli krångel, verkar gå bra på vissa, på vissa inte..

There's no replacement for displacement

Sök