kollat anslutningen till tändspolen? kan vara så enkelt att den inte är korrekt ansluten till jord.
kompis hade problem med en Valiant -68 med 273cui comando i, den käkade stift och förbrände inte bränslet.
han bytte: förgasare, fördelare, kamdrivning, lyfte insuget för att leta efter synliga sprickor i topparna utan att hitta ngt fel.
jag påpekade att det på ena anslutningen till tändspolen bara satt ett rundstift påträtt istället för en rund kabelsko, han vägrade prova att ansluta korrekt utan bytte det jag radade upp ovan istället.
jag bytte till mig bilen mot ett akvarium, 4st 6*9"högt, en mountainbike samt en gammal bilCD.
när jag hämtade bilen lånade jag av honom en kabelskotång, klippte bort rundstiftet, satte dit en rund kabelsko ordentligt med en mutter på tändspolen.
han såg rätt mulen ut då, jag startade vallen och en gick ändå som en tunna skit, då såg han mera nöjd ut.
jag körde iväg ändå och inte helt oväntat började den gå på alla 8 efter några km är stiften fått lite ström och kunnat bränna bort sotet, åkte tillbaka och då började polarn mulna ihop igen

erbjöd honom givetvis att byta tillbaka men han var mest nöjd att slippa den.
kan alltså vara ett skitfel.