2842
Sök

Dieselkungens supercoupé Sverige snabbast BMW 335D

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#1
Reportage från tidningen Bilsport 

Mycket vrid och låg förbrukning. Två av fördelar med att välja diesel.
Men ska man köra sportbil är det sällan förstahandsvalet .
Christer Andreasson, som starta DieselClubSweden, bevisar att det med relativt små ingrepp går det att köra från bensinare.
Och det är bara början!


Läs mer, trevligt läsning: http://www.bimmerpower.org/index.php?topic=4932.0
Senast redigerat av alain (10 januari 2012)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

551 Inlägg
10 januari 2012
#2
vill bara påpeka två saker:
1. Vridmomentet är bara en bekvämlighetsfördel, inte en direkt prestanda fördel.
2. Hade han haft en 335i och lagt ut samma tid och pengar på den motorn så skulle han nog ha mer än strax under 400hk.

Haters gonna hate.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#3
p12 skrev:
vill bara påpeka två saker:
1. Vridmomentet är bara en bekvämlighetsfördel, inte en direkt prestanda fördel.
2. Hade han haft en 335i och lagt ut samma tid och pengar på den motorn så skulle han nog ha mer än strax under 400hk.

För att vara en Diesel, han kan mätta sig med många snabba bensinare. cool
Senast redigerat av alain (10 januari 2012)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

12 086 Inlägg
10 januari 2012
#4
Traktorer går på diesel..

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#5
*
JapMax skrev:
Traktorer går på diesel..

*
Utom att med den traktor, han tar dig när som helst. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

551 Inlägg
11 januari 2012
#6
alain skrev:
p12 skrev:
vill bara påpeka två saker:
1. Vridmomentet är bara en bekvämlighetsfördel, inte en direkt prestanda fördel.
2. Hade han haft en 335i och lagt ut samma tid och pengar på den motorn så skulle han nog ha mer än strax under 400hk.

För att vara en Diesel, han kan mätta sig med många snabba bensinare. cool

Faktum kvarstår att han "bara" har 400hk, vilket är mycket för en 3 litersdiesel, men lite i andra motorsammanhang. I alla fall när vi pratar om trimmade motorer.

Haters gonna hate.

1 045 Inlägg
11 januari 2012
#7
klart man ska ha trimmad diesel,,

har mer mos i både bmw och forden,,

ford ca 550hk och 1300nm   muuuums,,
bmw ca 350hk 550nm

vanen ska ställas upp och troligt ett turbo kit senare...
Senast redigerat av NMI (11 januari 2012)


551 Inlägg
11 januari 2012
#8
NMI skrev:
klart man ska ha trimmad diesel,,

har mer mos i både bmw och forden,,

ford ca 550hk och 1300nm   muuuums,,
bmw ca 350hk 550nm

vanen ska ställas upp och troligt ett turbo kit senare...

Mer mos? mer mos än vadå? Mer än original? no shit att en trimmad bil har mer mos än en original.
Eller menar du att de har mer mos än en bensinare med samma effekt? - Detta är i sådana fall helt omöjligt.

Haters gonna hate.

1 045 Inlägg
12 januari 2012
#9
menade att mina hade mer en org,, smile läs en gång till så förstår du nog varför jag skrev det,,

och en trimmad diesel är trevligare en trimmad bensin,,, (kört både och ägt både,, och äger nu..)


Sothora <3
1 201 Inlägg
12 januari 2012
#10
eller så åker man merc lägger 30 k i motorn o vips 400-500hk.

Bildemonterare samt egen verkstad. !


Sök