Mycket vrid och låg förbrukning. Två av fördelar med att välja diesel. Men ska man köra sportbil är det sällan förstahandsvalet . Christer Andreasson, som starta DieselClubSweden, bevisar att det med relativt små ingrepp går det att köra från bensinare. Och det är bara början!
vill bara påpeka två saker: 1. Vridmomentet är bara en bekvämlighetsfördel, inte en direkt prestanda fördel. 2. Hade han haft en 335i och lagt ut samma tid och pengar på den motorn så skulle han nog ha mer än strax under 400hk.
vill bara påpeka två saker: 1. Vridmomentet är bara en bekvämlighetsfördel, inte en direkt prestanda fördel. 2. Hade han haft en 335i och lagt ut samma tid och pengar på den motorn så skulle han nog ha mer än strax under 400hk.
För att vara en Diesel, han kan mätta sig med många snabba bensinare.
Senast redigerat av alain (10 januari 2012)
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
vill bara påpeka två saker: 1. Vridmomentet är bara en bekvämlighetsfördel, inte en direkt prestanda fördel. 2. Hade han haft en 335i och lagt ut samma tid och pengar på den motorn så skulle han nog ha mer än strax under 400hk.
För att vara en Diesel, han kan mätta sig med många snabba bensinare.
Faktum kvarstår att han "bara" har 400hk, vilket är mycket för en 3 litersdiesel, men lite i andra motorsammanhang. I alla fall när vi pratar om trimmade motorer.
ford ca 550hk och 1300nm muuuums,, bmw ca 350hk 550nm
vanen ska ställas upp och troligt ett turbo kit senare...
Mer mos? mer mos än vadå? Mer än original? no shit att en trimmad bil har mer mos än en original. Eller menar du att de har mer mos än en bensinare med samma effekt? - Detta är i sådana fall helt omöjligt.