2557
Sök

APC säkring Saab 9000 2.3T -93

36 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
Har en 9000 2.3T -93a. Alltså 200hästaren.
Den laddar bara grundladd och slår i laddspärren nästan direkt. Kollade över dump å magnetventil m.m och hittade sen att apc säkringen var urdragen. Men när ja ska sätta i den igen upptäcker jag att det bara finns en tunga i panelen.

Min fråga lyder således: vilka färger ska det vara på kablarna till apc säkringen? I haynes bok står det vit och grå/röd på 9000 från 86 och framåt.. Ena tungan sitter kvar och den är grön/röd... Hittar dock vare sig vit eller grå/röd...
Någon som vet vilken färg eller som har en lika dan och kan kolla upp det?

5 710 Inlägg
10 januari 2012
Detta är knepigt....VEM skulle besvärat sig med att stifta ur den...inte ens jag som försökt kabellätta min bil har orkat stifta ut då det är enormt krångligt att komma åt.
Säker på att du kikat på rätt säkring, NR5 bakom handsfackluckan?

Den laddar bara grundladd och slår i laddspärren nästan direkt.

Det där går inte ihop. den kan inte slå i laddspärren om den går på grundladd.
Däremot beskriver du ett vanligt förekommande symtom när DI-kasetten inte fungerar. Så fort man börjar få lite tryck börjar motorn gå orent/"på 3 cylindrar".
1A vid sådana fel är att testa en annan kassett.

MVH Jonas
..............

36 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Det var jag som skrev lite fel, drog ur en slang på magnetventilen och då slår den ju i spärren direkt, de va då ja kollade säkringen. Och instämmer, ännu knepigare är det att det inte hänger nån lös sladd bakom handskfacket som har suttit där det är tomt... Vore kul att få problemet löst så man kan börja njuta av bilen ordentligt smile det satt en svart di i bilen när ja köpte den men de e ju fel så ja bytte till en röd samt bytte stift till riktiga ngk. Den går tokmkt bättre nu men vill ju ha ut det där sista också wink

36 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
Här var det dött.. Ingen som har någon idé!?

Sök