5597
Sök

Första bil - Golf 3 -97 utan AC..

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 januari 2012
Johnekman skrev:
Navkapsel skrev:
Sitter du långa stunder i storstadens bilköer kan ac vara skönt. Annrs tycker jag att det är skönare med nervevat. Så välja bort en bra bil för att den saknar ac är smått idiotiskt. Min personliga åsikt dock.

Är du så lat gissar jag på att det är en automat? Att växla och koppla kan vara gott att slippa men veva är inte värre än att trycka på en knapp . Dessutom måste man ha strömmen på för att veva upp/ner rutan...
hatar elhissar och andra kärringleksaker. smile

Nej haha manuell är det! Det är ett måste för mig, iallafall nu som första bil. Tycker inte det känns som man kör bil när man kör automat...

Åhhjo en riktig bil har en läbbigt mjuk automat och 8 dovt mullrande burkar under locket

Frågan är om en golf drar så mycket mindre för att berättiga känslan av att sitta hos tandläkaren när man kör, jag skulle tagit en extra titt på tulpanmoppen smile

Rock'n Roll

5 111 Inlägg
12 januari 2012
Johnekman skrev:
Har missförstått de här med AC tror jag.. det är väl så att även fast en bil inte har AC så har den väl ändå nån slags typ av ventilationfläkt (kupéfläkt) som tar in ny luft men bara att bilar med AC kyler ner och torkar luften?

Ja absolut, annars vore det jobbigt. smile

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
12 januari 2012
En golf 3 är ju på många sätt en mycket bra bil, och som många säger ac och elhissar är ju inget måste.
Men en s40 2,0T fas 2 kör du helt utan problem på 0,7 om du inte är väldigt tung på foten och det är enligt min mening en fan så mycket modernare/trevligare bil att både köra och åka. Du kanske får ge något mer än 15 lakan för en sådan men som sagt tycker det är en bra mycket trevligare bil. Golf 3 tycker jag känns väldigt burkig och inredningen är ju inte den roligaste.
Sen att många volvomänniskor inte gillar s40 är inget att bry sig om då det bara är skitsnack att det skulle vara dåliga bilar.
Fas 2 är en förbättring av fas 1 och jag plågade min fas 1 2,0T med autotech steg 4 rätt hårt i fyra år och det enda som gick sönder på den tiden va bränslepumpen... Om man jämför det med min nuvarande v70 som är den sämsta bil som sett dagens ljus och går sönder hela tiden. Och då är jag andra ägaren och den tidigare va min morfar som tog hand om bilen pedantiskt och lik väl är det rena skiten...

218 Inlägg
12 januari 2012
golf är en skitbra bil, finns på varenda skrot att hitta reservdelar till en vetting peng om då oturen skulle vara framme.

centralås,elhiss och AC är bara onödigt wink

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

318 Inlägg
12 januari 2012
Precis:)
Om man har AC kan man få i  luft som är kallare än utetemperaturen! om man inte har AC så kan man bara få in luft som är lika kall som utetemperaturen....

Så tex när du sitter i kö en varm sommardag när det är 26 grader ute kan man med AC ha 20 grader inne i bilen:)

Sök