3963
Sök

Volvo 855 t5 -94

422 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#1
Har ett litet jobbigt problem med en bil.
Är så att den ibland av nån anledning inte startar. Kvittar om den är varm eller kall. Den kan gå utan problem i några dagar sen vägrar den bara att starta. Har kollat felkoder och fått felkod 3-1-4 i A2 (ingen signal ifrån kamaxelgivaren), så där är ju problemet.
Men de är så att när den startar så ger den ÄNDÅ felkod 3-1-4. Är de bara att byta givaren och hoppas på att den slutar krångla eller är de mer som spelar inte på att den ger felkod på givaren?

MVH

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

98 Inlägg
9 januari 2012
#2
Jag hade samma problem med en 855 t5a samma symtom jag bytte givaren o efter det så starta den alltid...

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)

Mr. AUDI !
642 Inlägg
9 januari 2012
#3
standardfel på alla Volvo 8serie, byt så blir de bra igen smile

Four Rings To Rule Them All!

422 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#4
Ok, då får vi byta den smile
Kvittar de om man köper givaren på mekonomen, Volvo eller skruvat? Eller är de olika kvalité på dom?

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

98 Inlägg
9 januari 2012
#5
Ne ska nog va likvärdig kvalitet oavsett vart du köper den.

BMW Full fräs!
//Jocke den hårde ;)

Mr. AUDI !
642 Inlägg
9 januari 2012
#6
Skulle kört på meko eller volvo, skruvats låga priser har en anledning! smile

Four Rings To Rule Them All!

422 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#7
Provat byta kamaxelgivaren men startar ej.
Några fler förslag?

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

73 Inlägg
12 januari 2012
#8
Lyft av - eller + polen nån minut om du inte gjort det efter bytet!
Så den får "starta" om sig.
Mvh


422 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#9
Hjälper inte......

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

Sothora <3
1 201 Inlägg
12 januari 2012
#10
samma felkod eller?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

422 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#11
Mercedesturbodiesel skrev:
samma felkod eller?

Japp tyvärr. Lite fundersam varför han ger felkod på givaren efter man har bytt den.

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

Sothora <3
1 201 Inlägg
12 januari 2012
#12
kan ju va skada på kablarna.. men prova starta bilen.. sen går du ut o kollar ifall du har tryck i fuelrailen

Bildemonterare samt egen verkstad. !

422 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#13
Mercedesturbodiesel skrev:
kan ju va skada på kablarna.. men prova starta bilen.. sen går du ut o kollar ifall du har tryck i fuelrailen

Soppa kommer de, saknas gnista. Höll på i 30 min med att dra,slita,öppna och kolla i kablar men inget hände.

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

Sothora <3
1 201 Inlägg
12 januari 2012
#14
då är de något knas mellan kamaxelgivarn o styrbox

Bildemonterare samt egen verkstad. !

422 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#15
Mercedesturbodiesel skrev:
då är de något knas mellan kamaxelgivarn o styrbox

De borde ju gå och mäta och se om de är ström till anslutningen. Nått speciellt sätt man ska mäta på eller är de bara att mäta och se vad man får ut i volt?

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...

Sothora <3
1 201 Inlägg
12 januari 2012
#16
mellan stift 6 och 20 på styrboxen ska du ha 0,3 v när du kör på startmotorn

Bildemonterare samt egen verkstad. !


Sök