volvo v70 AWD-99 Startar inte...

razeblue Streetknight
11 januari 2012 · 148 Inlägg

Behöver lite hjälp..Min mamma har en v70 AWD 2,5t som har gått ca 21000mil...Bilen funkade hur bra som helst hela helgen tills söndagen då hon skulle starta den och den var helt död...vad kan det vara? ..kan det vara batterit?...har nån nåt förslag?

Senast redigerat av razeblue (12 januari 2012)

Street knight
Eddie_06
12 januari 2012 · 76 Inlägg

Kolla batteriet först och främst smile hör av dig sen om du testat det.

jeppe9393
13 januari 2012 · 14 Inlägg

kolla batteriet, om de är bra testa ta en förlängare sätt mot startmotrn banka till några gånger  me hammare mot förlångaren, solinoden i startmotorn kan fatsna o då händer inget alls o om man få bankar o vips bilen startar då vet man att startmotorn behövs bytas.

Volvo V70 2,5T "V70 MTE Performance 2300 MIL" (2006)
Volvo S60 "Faceliftet" (2004)
RobbanForsell
13 januari 2012 · 292 Inlägg

kollat så remen till startmotor finns ? och att den är spänd ??

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
uhlin
13 januari 2012 · 2 834 Inlägg

RobbanForsell skrev:
kollat så remen till startmotor finns ? och att den är spänd ??

Är det remdrift på startmotorn på dessa big_smile

Nä, men går startmotorn runt för det första, om den gör det, testa med startgas, startar den på det så är det bränslerelaterat.

RobbanForsell
13 januari 2012 · 292 Inlägg

uhlin skrev:

RobbanForsell skrev:
kollat så remen till startmotor finns ? och att den är spänd ??

Är det remdrift på startmotorn på dessa big_smile

Nä, men går startmotorn runt för det första, om den gör det, testa med startgas, startar den på det så är det bränslerelaterat.

Sorry menar så klart remmen till generatorn ...

Volkswagen Passat "Gotlänningen" (2013)
razeblue Streetknight
13 januari 2012 · 148 Inlägg

Det var batteriet som var helt slut..satte i ett nytt och då gick den igån på en gång...tack för alla svar=)

Street knight
ajonasson
14 januari 2012 · 583 Inlägg

Gött att du fick igång morsans bil. Vi har säkerligen många att tacka morsan för mycket. Så gött att du kunde ge tillbaka lite smile

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
Christian S
14 januari 2012 · 4 816 Inlägg

RobbanForsell skrev:
Sorry menar så klart remmen till generatorn ...

det finns bara en rem och den går till generator, ac kompressor, servo så man lär märka om den saknas och sen så går den inte att spänna häller då den är självjysterande wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
JaggaChafen Tesla Senior Technician
14 januari 2012 · 2 307 Inlägg

razeblue skrev:
Det var batteriet som var helt slut..satte i ett nytt och då gick den igån på en gång...tack för alla svar=)

E en sjuka på dessa bilar att dörrkontakterna glappar. Å då låser lampan i dörren å vid fötterna även om innerbelysningen står i läge av..

Värt å kolla upp. Käkar lätt upp ett batteri på ett dygn.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
razeblue Streetknight
14 januari 2012 · 148 Inlägg

JaggaChafen skrev:

razeblue skrev:
Det var batteriet som var helt slut..satte i ett nytt och då gick den igån på en gång...tack för alla svar=)

E en sjuka på dessa bilar att dörrkontakterna glappar. Å då låser lampan i dörren å vid fötterna även om innerbelysningen står i läge av..

Värt å kolla upp. Käkar lätt upp ett batteri på ett dygn.

Tack det ska jag verkligen kolla upp...inte så skoj att fixa nytt batteri hela tiden...smile

Street knight
volvo142-73
14 januari 2012 · 385 Inlägg

razeblue skrev:

JaggaChafen skrev:

razeblue skrev:
Det var batteriet som var helt slut..satte i ett nytt och då gick den igån på en gång...tack för alla svar=)

E en sjuka på dessa bilar att dörrkontakterna glappar. Å då låser lampan i dörren å vid fötterna även om innerbelysningen står i läge av..

Värt å kolla upp. Käkar lätt upp ett batteri på ett dygn.

Tack det ska jag verkligen kolla upp...inte så skoj att fixa nytt batteri hela tiden...smile

Det du ska göra om nu batteriet va stendött så kolla laddningen med en multimeter över batteripolerna runt 14,4
V ska du ha med bilen igång. Är det OK kolla om bilen drar tjuvström genom att ta bort minuskabeln från batteriet och sätta en kabeln från multimetern på minuskabeln och den andra kabeln på batteriets minuspol, lås sedan bilen och vänta 15-30 min så att bilen har hamnat i vilospänning värdet ska då vara 0,01-0,02A utan något pendlande.

MVH

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang