Jag brukar klämma åt kabelskorna och sen löder jag ännu på det så att kabeln och kabelskon verkligen sitter som typ en enda enhet, blir omöjlig att slita loss då, sen på med krympslang så att inget kommer åt att kortslutas.
Baslådan har jag fast spänd i golvets fästöglor och har skruvat fast dragöglor i själva baslådan med tjocka skruvar och satt såna där mindre spännband mellan baslådan och dragöglorna i golvet så allt sitter stumt och bra.
Slutsteget har jag fastskruvat i ryggstödet, är ju lika att du gör allt ordentligt så slipper du trasiga grejer, det lönar sig i längden.
Det finns även klämmor i massa olika storlekar, med mindre anslutningar och mindre gafflar så dom slipper trängas och ta i varandra vid slutstegets kopplingsplint.
En gång när jag var yngre hade jag en bil jag krockade eller egentligen hoppade med över en flera meter hög grushög så att slutsteget som satt monterat på baslådan slog i hatthyllan, själva kretskortet sprack och det syntes inte riktigt förrän vid ordentlig felsökning, var tvungen att löda bryggor på kopparskenorna på kretskortet där sprickorna fans.
Senast redigerat av gemini78 (15 januari 2012)
En gång är ingen gång...