3777
Sök

BMW 328-99 misständer/ bluddrar orkeslös HJÄLP

30 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Tja.

Behöver hjälp med Bemeern... har gått strax över 18000mil

När jag köpte bilen hade den hyss för sig vid 1700v-2000v, hackade å ryckte när man gasade. Problemet har jag levt med i kanske 200 mil men nu har det blivit värre. De kändes som små misständningar från början.

När bilen blir varm nuförtiden så rycker/misständer motorn konstant om man gasar mera än krypfart. Har man tur kan man ibland få den att gå som den ska men det är inget jag kan påverka, det bara råka hända och oftast i bara några sekunder innan den börjar hugga igen. Den dör aldrig av problemet men kommer inte upp i högre fart än knappa 50km/h längre, ger ingen effekt på gasen, bara bluddrar mera. Vibrerar i gaspedalen tillåmä.

Har bytt tändstift, kollat tändspolarna, bytt LMM samt gummibälgen bakom den, luftfilter och dränkt motorn med startgas för att se om han tjuvluftar men får ingen reaktion alls över startgasen...
Varit på verkstad och fått diagnos på Lmm men den berodde på att gummibälgen var trasig tidigare.

Inga motorlampor lyser och den har inte dragit särskilt mycket mera bränsle än normalt. Är alltid lättstartad och har varit stabil på tomgång tills häromdagen för då började den å missa lite på tändningen.  Då började åxå mätaren som visar bränsleförbrukingen/100km leva rövare å vandrade fram å tebax å på tomgång lång den på 1.1l/m..? :S

En del ar spekulerat i vevaxelgivare andra i Vanosenheten men den är tyst å fin. Annars om bränselpumpen ger rätt tryck eller om bränsletrycksregulatorn e gången?

Är det någon som vet? Har läst 100tals inlägg om folk med med samma problem och samma bil men ingen kommer ju till nåt avslut?!

Behöver hjälp, har inga fler ideer..!!

Vänligen/ Cissi

En Annan Beräknar Framgång Genom Bakvagnens Avvikelser Från Färdriktningen

2 011 Inlägg
17 januari 2012
Om du har kollat eventuellt läckage och allt är helt, så hade jag kollat över dina tändspolar om det är någon/några som jävlas med dig.

Hade även kollat batteriet, så det ger fullt. Kan finnas tillräckligt med kräm för att starta bilen osv, men det klarar inte av att ge fullt och det behöver bilen. Hade liknande problem på min gamla E36:a. Nytt batteri och bilen vaknade direkt.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

30 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Tacksam för snabbt svar men, tändspolarna e förvisso inte uppmätta i motstånd men är kalasfina just för blotta ögat, tvivlar även på att det är dom, för då borde problemet vara från start och inte efter några km när värmen börjar komma/ "automatchoken" slår ifrån.

Batteriet är i princip nytt, håller strömmen och behöver inget vatten så är negativ på den punkten åxå hmm

En Annan Beräknar Framgång Genom Bakvagnens Avvikelser Från Färdriktningen

Sök