7261
Sök

Går snålt. volvo 940 - 91

192 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
Min volvo 940 från tidiga 91 går snålt. jag har bytt allt i tändningens väg. stift, rotor, tändkablar, fördelarlock, har oxå kollat spridarna alla funkar. bytt olja och filter. lambdasond funkar är gott skick. bensin pumparna går fint jämnt och stadigt tryck . bränslefiltret är nytt med. har även kollat felkoder men inget där. finns liten konstig sak med min gamla motor b230fb så var tändstiften ljusbruna sen efter när jag fick motorn bytt till b230FD så har den gått snålt ända sen då. fel styrenheter? tändbox?. finns en sak till. jag har små avgasläckage både före och efter katalysatorn om det har nåt med att bilen ställer ner sig?

1 938 Inlägg
24 januari 2012
Har du pystrimmat den?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
24 januari 2012
Glesmark skrev:
Har du pystrimmat den?

varför skulle  han pystrimma en sug motor??

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 938 Inlägg
24 januari 2012
turboforssen skrev:
Glesmark skrev:
Har du pystrimmat den?

Vet ej, men folk har ju en fetisch att pystrimma 940, kan inte volvos motorbeteckningar så sd eller fb säger mig inte så mycket, alla har inte volvos motorkoder som största hobby...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
24 januari 2012
Glesmark skrev:
turboforssen skrev:
Glesmark skrev:
Har du pystrimmat den?

Vet ej, men folk har ju en fetisch att pystrimma 940, kan inte volvos motorbeteckningar så sd eller fb säger mig inte så mycket, alla har inte volvos motorkoder som största hobby...

ne och alla åker inte 940 turbos

1 938 Inlägg
24 januari 2012
turboforssen skrev:
Glesmark skrev:
turboforssen skrev:

Eftersom han inte skrev varken turbo eller icke-turbo så viste jag inte utan frågade bara en enkel fråga vilket slutade i en idiotisk "dikussion" me dig herr besserwisse....

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
24 januari 2012
Glesmark skrev:
turboforssen skrev:
Glesmark skrev:

Eftersom han inte skrev varken turbo eller icke-turbo så viste jag inte utan frågade bara en enkel fråga vilket slutade i en idiotisk "dikussion" me dig herr besserwisse....

jupp........

192 Inlägg
24 januari 2012
Trådstartare
sorry. glömde skriva om det var turbo och utan turbo. och självklart så är bilen utan turbo

Sök